19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    screamer2003

Van de ‘gewone” pc naar een apple . welke moet ik nemen?

hallo apple gebruikers,

ik ben nu aan het overwegen om een apple pc te kopen, maar welke? ik heb een budget van max 1100 euro, en welke kan ik het beste nemen? een emac misschien? ik ben namelijk nog helemaal niet bekend met apple computers, maar qua design is het vele malen beter als een IBM compatible pc.
    deze stap is zeer groot voor mij, omdat ik al 9 jaar met microsoft producten werk, en hardware van de normale desktops.
    nu de vraag, ik heb een configuratie gezien, en dat is als volgt. een G4 emac met 1,25GHz, 256Mb DDR-Ram pc333, een 16″? CRT scherm, 40Gb HDD, en een ati RaDeon 9200 (32MB DDR VRAM) MAC – X. is dit een goede systeem voor een apple beginner? of moet ik het geheugen optioneel uit latenbreiden naar 512 en de HDD naar 80Gb?
    en is de videokaart goed voor games? want nu heb ik een 9700 Pro van ati in mijn desktop zitten, en die is behoorlijk, maar ik heb vermeent te horen gekregen, dat een apple velen maler sneller is als een gewone pc.

ik wilde namelijk uit dat gebeuren uitstappen. oomdat het nu qua aanbod en vraag zeer slecht gaat.
    de hardware die eerst goed waren, zijn nu super slecht, en de software laat ook te wensen over in het microsoft gebied.

nu ik een Unreal Fan ben. is het goed te gamen op een emac met 32Mb ati radeon 9200 kaart?

alvast bedankt voor jullie hulp.

p.s. is het mogelijk om op een apple ook games van microsoft platform te draaien? zo niet…………jammer dan:D :apple:

Bijdrager
    Walkingfingers

kijk hier eens, daar zullen een hoop vragen beantwoord worden.

Bijdrager
    Richie79

Ik zou eigenlijk eerder gaan voor een iMac aangezien de nieuwe iMacs in september uit komen met de G5 processors. Je zou dan bijv. voor een 15inch iMac kunnen gaan, hij is net ietjes duurder dan de eMac maar misschien dat ze de prijzen omlaag gooien voor de nieuwe iMacs dus wie weet:)

Bijdrager
    Esquare
    ”screamer2003″

een G4 emac met 1,25GHz, 256Mb DDR-Ram pc333, een 16″? CRT scherm, 40Gb HDD, en een ati RaDeon 9200 (32MB DDR VRAM) MAC – X. is dit een goede systeem voor een apple beginner? of moet ik het geheugen optioneel uit latenbreiden naar 512 en de HDD naar 80Gb? en is de videokaart goed voor games? want nu heb ik een 9700 Pro van ati in mijn desktop zitten, en die is behoorlijk, maar ik heb vermeent te horen gekregen, dat een apple velen maler sneller is als een gewone pc.

Waar dat laatste vandaan komt, weet ik niet. Maar het is gewoon onzin: net zo goed als je langzame en snelle pc’s hebt, heb je snelle en trage Macs. De eMac is geen slecht instapmodel, maar of je configuratie goed genoeg vindt, hangt mede van de snelheid van je huidige pc af. De Mac is niet echt een platform van fanatieke gamers.

Hoe dan ook zou ik zeker naar 512 MB en 80 GB gaan.

Bijdrager
    screamer2003

ok, ik zie net onder rubriek spellen dat call of duty uit is voor mac platform. is dan een 9200 van ati voldoende?
    want het is ook bedoeld voor mijn opleiding, ik heb vaak genoeg problemen gehad met windows, waarbij ik een verslag moest typen, en windos craste, gevolg, alle bestanden kwijt.
    trouwens, hoe zit het met geluidproductie?mijn huidige pc, heeft 5 casefans nodig om rdelijk koel te blijven.

heeft en mac daar ook last van?

en welke games zijn redelijk te draaien op een emac met 512 MB DDR-Ram, 1,25Ghz G4, en een radeon 9200 32Mb, dus op 1024×786?

oja, kan ik van de emac ook de grafishe kaart vervangen naar een 9600 ofzo? of gaat dat niet omdat dat allemaal onboard is?

Bijdrager
    Dorkiban

Hoi, De emac is nauwelijks uit te breiden. Alleen het geheugen kun je nog zelf iets mee doen. Maar dit is ook een beetje het probleem met de imac.

Als dit soort dingen belangrijk zijn voor je, en je hebt je PC monitor nog, kun je ook overwegen een Powermac G4 1,25 GHZ aan te schaffen. (wel wat duurder: single processor ongeveer 1300 EUR incl BTW) Hierbij kun je je helemaal ongans uitbreiden. Of kijk eens op www. tweedehandsmac.nl. Hier vindt je soms goedkopere G4’s Powermacs.

Succes, Martijn

Bijdrager
    iMoDo

Er staat een aardige Power macintosh G4/1250 te koop op http://www.tweedehandsmac.nl voor €1100,-:D

Bijdrager
    Sbojevets

Koop inderdaad een G4 tower. Die kan je uitbreiden! Ik denk dat een eMac niet voldoet aan jouw game eisen.

En als je in de toekomst ook nog eens een heftig spel wilt kunnen spelen kan je een eMac niet uitbreiden dus………….dan houdt het op als je bijv. een 128mb spel wilt doen!

Bijdrager
    Beathoven
    ”Richie79″

Ik zou eigenlijk eerder gaan voor een iMac aangezien de nieuwe iMacs in september uit komen met de G5 processors. Je zou dan bijv. voor een 15inch iMac kunnen gaan, hij is net ietjes duurder dan de eMac maar misschien dat ze de prijzen omlaag gooien voor de nieuwe iMacs dus wie weet:)

idd, de nieuwe staat voor september gepland

Dan zou ik als koper nog wel ff wachten t/m die tijd, want ze gooien vast de prijzen van de oude types naar beneden.

Bijdrager
    Sbojevets

En koop voor 1100 euro geen Powermac G4 op tweedehandsmac.nl maar koop een nieuwe!

Bijdrager
    screamer2003

ok, ik weet genoeg. Quake III is een favoriete spel bij mij, en hoe zit het met Unreal Tournement? de eerst deel daarvan? want als dat echt zo goed werkt als jullie zeggen, koop ik wel eentje met een radeon 9200 32Mb

bedankt voor jullie goede :apple: tips

Bijdrager
    japser909

en sowieso je pc bewaren want er zijn veel games die niet op de apple draaien….. 8)

DO THE :apple: switch !!!!

succes !!! :lol:

Bijdrager
    spacemonkey

Hey screamer2003,

Met eMac kun je redelijk wat applicaties draaien, alleen merk ik dat bij jouw het accent op ‘games’ ligt. Als je een ECHTE game leifhebber bent is -naar mijn mening- een Mac niet het beste platform. Zeker niet als je budged 1100 euro is. Hiervoor krijg je namelijk een mooie ‘middenklasse’ Mac. Een gevolg hiervan zal zijn dat je spellen die over een halfjaar uitkomen al nietmeer op zo’n Mac draaien, kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Doom3-engine, deze draait niet op een 32 Mb videokaard (die in een eMac zit).

Ook zul je het (voorlopig) zonder UT moeten doen. Deze is er wel maar draait tot op heden alleen onder OS9… d’r was wel ergens een wazige beta voor OSX maar dit project is afgeblazen. UT2003 zal daarin tegen wel draaien…
    Quake III is wel geport naar OSX dus wat dat betreft zijn er geen problemen…

Tot slot:
    Ik wil je niet afraden om een Apple te kopen… ik heb sinds 1,5 jaar een eMac en heb er nog geen dag spijt van gehad dat ik er één heb gekocht! Sterker nog ik heb nu al drie Apple computers… Maar als je echt (nieuwe) games wil blijven spelen zal je voor een hi-end mac moeten gaan of een ander platform…

Dit zijn mijn bevindingen… i.i.g. succes

Bijdrager
    Ross

Wil je spellen spelen, dan moet je geen apple maar ook geen pc hebben. Gewoon voor 200 euro een xbox kopen. Is van microsoft maar is wel de beste op de markt nu. Nooit craches altijd nieuwste spellen, nooit twijfels of het wel goed zal draaien. Tuurlijk kan je op een mac en een pc spellen spelen, maar feit is dat teveel van die crap je systeem enorm vervuilen en je systeem onstabiel maken. Als je betrouwbaarheid wilt op je systeem, koop dan gewoon een spelcomputer. Simpel

Bijdrager
    hanzwillem
    ”yahmac”

Tuurlijk kan je op een mac en een pc spellen spelen, maar feit is dat teveel van die crap je systeem enorm vervuilen en je systeem onstabiel maken. Als je betrouwbaarheid wilt op je systeem, koop dan gewoon een spelcomputer. Simpel

Dat is helemaal geen feit. Er is iets niet in orde als dat bij jou het geval is dat wanneer je een spel op je harddisk zet dat dan je systeem onstabiel wordt. Het is gewoon een stuk data op je harddisk en misschien een paar keys in je register. Die worden ook weer netjes verwijderd als je het spel de-installeerd.
    Feit is wel dat spellen als quake 3 en vele RTSs niet te spelen zijn op hardware als playstation2 of xbox, die verouderde hardware draait op belachelijk lage resoluties met beperkte controllers. Als je een beetje wilt ‘gamen’ over het internet gaat dat toch stukken beter met een PC met een fijn toetsenbord en een tigknops muis. Het hangt puur van de spelletjes af of je dat wilt met een plee station of niet.

Met spelletjes op de Mac heb ik geen ervaring. Ik heb alleen warcraft III en dat gaat super.

Bijdrager
    Sad

– Wil je ultimately hardcore non-stop de allernieuwste 3D games spelen hou dan je PC.
    – Wil je hardcore games spelen maar toch ook een Mac neem dan een PowerMac G5 met een Radeon 9800 Pro.
    – Wil je af en toe een potje schieten maar ben je geen games freak dan is een eMac / iMac prima.

eMac: niet uitbreidbaar (behalve geheugen), glazen beeldscherm, goedkoop.
    iMac: niet uitbreidbaar (behalve geheugen), TFT scherm, iets duurder.
    PowerMac: wel uitbreidbaar (schijven, PCI kaarten, geheugen), los scherm erbij kopen, duurst.

En welke van de 3 je ook koopt: altijd 512 Mb geheugen nemen maar liefst nog 768 (of meer)!

Bijdrager
    japser909

we zijn zo lief voor je he ? :innocent:
    blijf je wel langskomen als je geswitched bent ?

en niet een xbox kopen hoor !!! :x gwoon op je pc games doen… betere support enzo…. ( kijk maar naar me plaatje 8) )

alle games pc hebben GEEN nare gevolgen voor prestatie,,. bovendien zal je zien dat er veel forums zijn… en verder lekker van :apple: genieten…. goeie keus voor de rest van alle appz…..

Bijdrager
    trabant
    ”screamer2003″

maar qua design is het vele malen beter als een IBM compatible pc.

kwestie van smaak: google eens op ‘casemod’.

”screamer2003″

deze stap is zeer groot voor mij, omdat ik al 9 jaar met microsoft producten werk, en hardware van de normale desktops.

Die 9 jaar kan dan wel de helft van je leven zijn, een ouwe lul van 40 als ik heeft na 9 of 10 jaar ook die switch gemaakt en geloof me: I’m rigid! Wel, hij beet niet, hij luisterde en geen centje spijt. En sexy, zo’n iMac.

”screamer2003″

…de hardware die eerst goed waren, zijn nu super slecht, en de software laat ook te wensen over in het microsoft gebied.

De hardware is niet verslechterd: de eisen van nieuwe software is vet omhoog gegaan omdat ze door tijdsdruk veel te slordig programmeren. Een GForce Ti4200 is nog steeds een prima chip, maar nergens meer te krijgen. grgrgr
    Dat SP2 voor winXP staat uiterlijk de 25e augustus voor consumenten op windows update. slechter kunnen die glas-in-lood-vensters niet worden, toch?

”screamer2003″

p.s. is het mogelijk om op een apple ook games van microsoft platform te draaien? zo niet…………jammer dan:D :apple:

Ja het kan met Virtual PC, D.W.Z: alleen open GL en 3D spul is dan niet vooruit te branden. Voorbeeld: Age of Empires2 loopt soepel onder win2K op mijn P2-350MHz, i440BX-chipset, 256MB ram PC met ATi 8MB grafkaart uit 1998. maar op mijn nieuwe 20″ iMac met 1,25 GB ram, waarvan 512 MB aan Virtual PC toegewezen: niet vooruit te branden.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor PC-hardware jij hebt. Met het oog op je studie zou ik op twee paarden wedden: hou de PC voor de games, niet erg als-ie crasht en zoek een leuke Mac uit voor het serieuze werk. dan heb je voor de belangrijke zaken een machine die het altijd doet, en voor virussen e.d. lekker immuun is..

Bijdrager
    vogel

En als je je PC houdt voor games, dan is een iBook een goed idee. Ben je nog mobiel ook.
    Als dat niet nodig is, spaar dan even door en ga voor zo’n G4 toren. Ze zijn wel “verouderd”, maar ze zijn tenminste uit te breiden en voor dat geld koop je geen G5.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.