One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Van de 6 naar de 8

Van de 6 naar de 8

Profielfoto van Spinozo

Spinozo op 08 oktober 2017 #

Okay, alles start wat sneller. Verder eindelijk 3D touch, maar krijg dat maar eens in je workflow. En veel snellere TouchID.
Wat me erg tegenvalt is dat dat de verschillen lijken te zijn. Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit op het scherm. Ook foto’s zijn identiek. Sterker nog, eigenlijk vind ik het beeld en de foto’s  beter van de 6. Het geluid kan harder, maar het wordt er niet mooier op. Ik zie nauwelijks verbetering 3 jaar na de lancering van se 6 en denk er over om bij de 6 te blijven. Kan iemand mij alsjeblieft ompraten?

Profielfoto van fatboysmart

fatboysmart op 08 oktober 2017 #

Waarom zou je. Als je het voordeel er niet van inziet, blijf je gewoon bij de 6. Niks mis mee. Ik heb zelf nog een 5S en die doet alles nog wat ik nodig heb en is ook nog snel genoeg. Wacht gewoon op de 9 of hoe de volgende ook mag heten. Laat je niet gek maken door de hype.

Profielfoto van Joid

Joid op 08 oktober 2017 #

Leg die 6 maar even in een regenbui op de tuintafel.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 08 oktober 2017 #

Beide houden. Een gangster heeft altijd minimaal twee actieve telefoons. Superstoer, als je twee telefoons hebt.

Profielfoto van SvS

SvS op 08 oktober 2017 #

Ik zeg altijd: Twijfel je en heb je het eigenlijk niet nodig? Dan niet doen. Geld op zak houden voor opvolger. Je hebt al zo’n rotgevoel over 8, waarom zou je het dan kopen. Ik zou zelf met je gevoelens over 8 toch wachten op opvolger, we weten niet wat Apple gaat doen nu ze iPhone X er dadelijk ernaast verkoopt. Hoe ziet line up na volgende iPhone event eruit. Afwachten.

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 08 oktober 2017 #

Als die 6 naar je zin is, waarom overstappen?
Kan je net zo goed wachten op de volgende serie.

Profielfoto van Spinozo

Ik had verwacht dat het verschil op alle vlakken groter zou zijn. Met name op cameragebied. Maar ik hou het lekker bij de 6, die past nog in mijn hoesje ook;)

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 08 oktober 2017 #

Spinozo op 08 oktober 2017

…Kan iemand mij alsjeblieft ompraten?

Nope. De 6 bevalt. Dus inderdaad lekker houden.

Profielfoto van martfra

martfra op 08 oktober 2017 #

Kan iemand mij alsjeblieft ompraten?

Dus als iemand hier, een complete vreemde voor je zegt “doen” of “ga snel € 900 uitgeven voor iets dat je helemaal niet nodig hebt”
ren jij meteen naar de winkel?

Ga toch zelf eens nadenken man.

Profielfoto van sunapple

sunapple op 08 oktober 2017 #

Op papier is bijna alles een stuk beter, maar ik zie dat jij gewoon je eigen oordeel veilt dus wat valt er dan nog om te praten? Ik vind de foto’s van mijn SE (6S) er al mooier uit komen en de 8 was kort de best geteste camera ooit, maar jij zegt op voorhand al dat je je 6 beter vindt. Zoek het vooral zelf lekker uit…

Profielfoto van SvS

SvS op 08 oktober 2017 #

Wel aardig blijven, jongens…

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 08 oktober 2017 #

OP: “Kan iemand me overtuigen de 8 te houden?”
Community: “Nope”.

Duidelijk:lol:

Profielfoto van Tov

Tov op 08 oktober 2017 #

Ik ben zelf overgestapt van de 6 naar de 8. Was dat echt noodzakelijk? Nee. Biedt het voor mij persoonlijk (!) voldoende voordelen? Ja. Want inderdaad, alles voelt vertrouwd aan met Touch id en mocht je een fijn hoesje hebben dan past de 8 daar ook in. Belangrijkste voordelen vind ik dat je beschikt over een hypermoderne processor en de laatste techniek mbt de camera. De snellere processor merk ik in de praktijk, applicaties starten sneller op. En ik kan weer instant een foto maken, dat begon bij de 6 een beetje vertraging te geven. Voornaamste argument voor mij: ik vind een interval van 3 jaar acceptabel om weer een nieuwe investering te doen. Niks meer en niks minder. Ik denk trouwens dat je geen rationele argumenten gaat vinden waarom je persé zou moeten overstappen van de 6 naar de 8. Simpel: als de 6 nog voldoet en je verstandig met je geld om wilt gaan, wacht dan vooral nog een jaartje. Wellicht is de opvolger van de X dan iets in prijs gezakt en dan kun je écht een stap zetten naar een toestel met relatief veel vernieuwingen (die overstap vind ik nu echter nog te prijzig…).
Ps mensen zullen we iedereen een beetje in zn waarde laten en proberen onze primaire gedachten een beetje onder controle te houden? Een beetje zelfbeheersing en fatsoensbesef maakt dit forum een stuk prettiger.

Profielfoto van sunapple

sunapple op 08 oktober 2017 #

Ik kwam harder over dan de bedoelding was als ik het terug lees maar de strekking is duidelijk.

Profielfoto van martfra

Als ik nog eens lees wat Spinozo schrijft: namelijk “Kan iemand mij alsjeblieft ompraten” neem ik geen woord van mijn eerdere reactie terug.
Niet zelf nadenken, maar slaafs achter de meute aanlopen. Hoe infantiel kan je zijn.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 08 oktober 2017 #

Q-collective op 08 oktober 2017

OP: “Kan iemand me overtuigen de 8 te houden?”
Community: “Nope”.

Duidelijk

+1

Profielfoto van nieuwsgroepen

nieuwsgroepen op 08 oktober 2017 #

Ik zit eigenlijk met hetzelfde “probleem” met dat verschil dat mijn 6 naar iemand zou gaan die nu nog een 5 heeft. Zelf zit ik te denken om die 5 te vervangen voor een SE (± 300,- euro) ipv een 8 (+ 800,- euro) voor mijzelf.

De vragen die ik mijzelf stel (en misschien heeft iemand hier een antwoord) zijn:

Hoeveel beter is de camera van de 8 tov de 6 ? Als deze heel veel beter is dan zou dat een overweging kunnen zijn om toch voor de 8 te gaan.

Hoe lang kan de SE nog mee voordat deze niet meer meekan met de upgrades naar het laatste iOS ?

Met beide toestellen zullen geen spannende dingen gedaan worden die veel rekenkracht nodig hebben, we bellen, appen, maken wat fotootjes en lezen de krant of kijken de buienradar. De heeft de 5 zijn beste accutijd wel gehad.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 08 oktober 2017 #

Wij hebben toch allemaal problemen niet. 😇

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 08 oktober 2017 #

@nieuwsgroepen: De SE heeft een A9, net als de 6S (2015). Die kan dus nog wel een paar jaar mee met iOS upgrades.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/748619;462010;582513/

Profielfoto van Spinozo

Even voor de duidelijkheid: ik heb de 8 hier nu dus liggen en hij is operationeel sinds woensdag. Tot nu toe heeft ie mij dus niet weten te overtuigen. Ja, apps starten sneller op en je kunt sneller een foto maken. Thats all folks! Ik heb er wel erg naar uitgekeken en het kost me dus wat moeite de rationele keuze te maken en hem terug te sturen. Maar dit heb ik dus inderdaad gedaan en ik blijf bij de 6. Dank voor jullie reacties.

Profielfoto van martfra

@spinozo: good call.

Profielfoto van Roybakker1999

Roybakker1999 op 08 oktober 2017 #

Gewoon lekker houden die 8 kun je er weer een paar jaar tegen aan. Die 6 kun je nog prima verkopen nu op dit moment

Profielfoto van LighScan

LighScan op 09 oktober 2017 #

Exact wat Roybakker zegt: verkoop die iPhone 6 nudat die nog een redelijk goeie tweedehands waarde heeft, dek daar de kosten voor de 8 voor een stuk mee af en je kan inderdaad weer een aantal jaren zorgeloos vooruit.

Profielfoto van Spinozo

Spinozo op 12 oktober 2017 #

Tja, voor een 6 krijg je nog tussen de 250 en 300. Dan is de sprong naar de 8 nog steeds 600 euro. Dat is teveel voor wat ie biedt. Mijn ervaring is dat Apple de afgelopen 3 jaar nauwelijks significante verbeteringen heeft weten aan te brengen.  Ik wacht wel op de X2…

Profielfoto van h4ns

h4ns op 15 oktober 2017 #

Grote voordeel zou bij de 8 voor mij out of the box wireless charging zijn.

Da’s toch wel mooi, heb het nu voor mijn 6S opgelost met en hoesje voorzien van reciever.

De lader die ik gebruik is de BlitzWolf BW-FWC1 en werkt zelfs met tot aan 10mm materiaal er tussen. Mooi onder mijn werkblad gemonteerd (verdiept infrezen) en je hebt een compleet onzichtbaar laadstation :))

nieuwsgroepen op 15 oktober 2017 #

@ Hans

en het maar gek vinden dat je vrouw/vriendin/buitenvrouw niet meer zwanger kan worden:-)

Profielfoto van h4ns

Dat zou ik eerder ideaal vinden.

Maar hoezo? Bedoel je dat de straling / magnetisch veld slecht is? Ja je moet het niet als onderlegger voor je ballen gan gebruiken ofzo, maar aan het uiteinde van het bureau kan het toch geen kwaad?

nieuwsgroepen op 15 oktober 2017 #

Tja, leukemie komt ook vaker voor bij mensen die in de buurt van hoogspanningsleidingen wonen, vroeger (nokia 2110 op vol vermogen) voelde ik het in mijn hoofd, tegenwoordig als ik via vpn bel over 3G heb ik binnen 5 minuten hoofdpijn (ook als de telefoon een meter weg ligt).

Straling in welke vorm dan ook, ik ben er liever wat voorzichtig mee.

Ik heb wel een vraagje over het stroomverbruik van de oplader, zou je die eens kunnen meten met een telefoon erop en zonder telefoon? De huidige vaste laders gebruiken nagenoeg geen stroom als er geen apparaat aan hangt, wat goed is voor het milieu, hoe klein dat beetje ook is. Mijn tandenborstel lader werkt via inductie, deze gebruikt met of zonder tandenborstel erop evenveel stroom, het is maar 12 watt, maar als je alle laders die continu aan het stroom hangen bij elkaar op telt dan is het geen klein beetje meer.

Profielfoto van h4ns

Die Blitzwolf schakelt zichzelf uit zodra je de telefoon er af haalt en de LED verlichting (onder de rand) gaat dan ook uit.

Maar de USB lader die ik er voor gebruik wordt ook niet warm als de iPhone niet aan het laden is.

Zal het eens meten morgen, maar ik verwacht dat het mee valt.

Profielfoto van h4ns

h4ns op 16 oktober 2017 #

Mijn energiemeter er aan gehangen: Tijdens het laden is het verbruik 6 tot 7W, zodra het laden stopt netjes naar 0.

Met een plaat hout er tussen geen verschil in gebruik:

Over dit topic

Gestart op 08 oktober 2017 door Spinozo

Laatste reactie door h4ns

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?