10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    liesbethroos

Van Dale Engels – Nederland vv voor de mac?

Sinds enige maanden ben ik van pc over op de mac. Zeker geen spijt, ik ga nooit meer terug.;)
    Een nadeel is wel dat sommige programma’s waar ik mee werk, niet op de mac draaien.
    eerst qlickview en nu helaas mijn woordenboek engels – nederlands vv , van Van dale. (ik heb een versie uit 2006)

Een nieuwe versie van Van dale die wel op de Mac draait kost EUR 195, – (!)

Heeft iemand nog een ander idee om goedkoop aan een Van Dale te komen die op de Mac draait?
    (ik heb namelijk geen zin om windows op mijn mac te installeren!!)

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat denk je zelf.

Kuch nieuwsgroepen en torrents!

Bijdrager
    syltheboy

Tja, een andere oplossing is er niet.:wink: Misschien dat je hem nog ergens tweedehands kunt krijgen, maar dan houdt het ook echt op.:) Je kunt altijd nog gewoon lekker ouderwets in gewone woordenboeken kijken.

Bijdrager
    applejeroen

ik gebruik JaLingo het heeft niet alle woorden maar hij is wel gratis.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik dacht eerst dat de VanDale widget niet meer ondersteund werd maar blijkbaar is dit niet het geval. Van meer dan 90000 woorden kan de betekenis opgezocht worden. Maar het is enkel Nederlands, niet Engels-Nederlands.

Moderator
    Night

Van Dale heeft ook talen-woordenboeken…. ik heb en “trial” draaien op een 10.4 G5
    Ik vind het alleen (nog) niet handig werken….

Bijdrager
    Hansi2124

Als je de widgets oproept (bij mij via F12 of onderin je Dock) en je klikt dan links onderin op het plus-teken, dan zie je ergens een bolletje met Vertaling (Translation.wdgt). Die gebruik ik altijd. Ik weet niet of die er standaard bij zit, anders moet je die even downloaden bij Apple.

Bijdrager
    Statenweg

Aanrader: een online abonnement op VanDale. 4 euro per maand voor Nederlands. Frans, Engels en Duits voor 12 euro p/m. Een uitgeklede versie (basis) is goedkoper als je daar genoeg aan hebt. Werkt goed en op ieder platform (mac, pc, iPhone).

Als je het geld er niet voor over hebt kun je proberen je Windows-versies van VanDale op je Mac te draaien m.b.v. CrossOver.

Bijdrager
    sedikit

Afhankelijk van hoe uitgebreid je het wilt hebben, gebruik ik voor het snel even opzoeken, Omnidictionary, vertalingen naar, en omgekeerd, zéér veel talen.En het is nog gratis ook!:
    http://www.omnigroup.com/applications/omnidictionary/
    Voor de uitgebreidere vertalingen, inclusief de werkwoord-vervoegingen en synoniemen, gebruik ik:
    -Ultralingua, héél erg goed, alleen…..geen nederlands
    -Van Dale GW 2008 talen N-N, N-E, N-F, N-D (en omgekeerd)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.