11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsx

van (condensator) mic / en/of synth into mac AD systeem

Hoi,

Ik zoek een systeem om eenvoudig een (condensator) mic (met voeding) en/of een gewone mic en/of de audiopoort van een synthesizer aan te sluiten op mijn macbook (via usb). Ik gebruik nu een oud mengpaneel dat in de audiopoort gaat, maar is nogal groot en omslachtig.

Ik heb wel goede geluidskwaliteit nodig, verder lekker simpel. Draagbaarheid is ook een pre.
    Gebruik met garageband/logic/audacity

Ik heb bij de muziekwinkel wel een aantal kastjes te kopen, maar welke is goed?
    Any advice?

bedankt!

Qaz

Bijdrager
    ipieter01

Bedoel je zo iets: Blue icicle

Bijdrager
    eiko

hoeveel heb je te besteden?
    en hoe veel in en uitgangen wil je hebben?

Bijdrager
    qazwsx

ja zoiets ja.

Te besteden hmm max 250 euro, maar hangt erg van prijs/kwaliteit af.

hoeveel ingangen….ehm draagbaarheid is ook belangrijk, maar laten we zeggen 2 ingangen of meer.
    (of evt 1 ingang, maar dan lekker portable en goedkoper)

Bijdrager
    qazwsxedc

Ik gebruik een Apogee ONE daarvoor. Zeer beperkt qua kanalen, wel super draagbaar en fantastische kwaliteit.

http://www.apogeedigital.com/products/one.php
    http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/apogee-one-usb-mac-1in/2uit-audio-interface/product-details.html

Bijdrager
    Bizon

Ik heb een NI Komplete audio 6. Wat minder draagbaar, wel redelijk klein. Wel meer kanalen dan de Apogee

Bijdrager
    flyerking

Ik zou gewoon lekker een betaalbare audio interface kopen van focusrite of m-audio.

Pro’s

Meerdere ingangen: line, mic (48v), midi enz.
    Draagbaar, werkt op usb/firewire spanning. (autoradio-formaat)
    Monitor uitgang
    Gain
    Geen aparte mixer nodig

Con’s

Prijs >€150
    niet uitbreidbaar

Ik heb zelf een focusrite saffire pro 24 DSP, ben er helemaal happy mee voor slechts €300

Bijdrager
    qazwsx

zijn de ad converters van die losse systemen beter dan de ingebouwde ad converter in je mac?

Bijdrager
    flyerking

@qazwsx

Ja in veel gevallen wel, tenzij je de kastjes van behringer neemt natuurlijk.

De converters in een mac zijn vrij basic(max. 48 kHz), de losse interfaces zijn hiervoor gemaakt (max.192 kHz).

En volgens mij is de (combi) ingang op een macje mono, gemaakt voor een headsetje met 3-aderige plug (L,R,MIC)

Correct me if i’m wrong

Bijdrager
    eiko

Ik heb ook een NI Komplete audio 6, en ben er zeer tevreden over

Bijdrager
    lrobben

Een externe geluidskaart. Check ff bij bax-shop.nl

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.