20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Imade

Van apple naar android naar apple

Ik was qua telefoon voor 2 maanden naar Android gegaan… een Samsung Galaxy S4 Mini wel te verstaan.
    Kreeg deze telefoon direct bij mijn nieuwe abonnement en dacht… ‘kan altijd bij mijn bestanden, uitbreidbaar, kan zelf browser kiezen etc. handig’.
    Ging dus zodoende voor Android.
    Maar niet wetende dat Android naast die handig heden toch zo zijn beperkingen heeft.
    Zo was de accu echt slecht en liep hij met de weken mee steeds vaker vast.
    Wat deed ik?
    Juist… verkopen dat onding!
    Kreeg er €200,- voor.
    Ben toen gelijk een iPhone5 (64BG black) van een vriendin van mij gaan overkopen.
    Moet zeggen…. zelfs als hij op 1% accu is… krijg ik hem met moeite 100% leeg.
    Natuurlijk deed ik samen met haar wel de weegschaal uitvoeren… met andere woorden;
    De voordelen opnoemen en de nadelen van een iPhone;
    Nadelen:
    – Niet uitbreidbaar
    – Accu is niet vervangbaar
    – Apple bepaalt wat je installeert

Maar toen kon ik niets meer bedenken en somde ik de voordelen op
    – Zodra Apple een update vrijgeeft, krijg je die hoe dan ook.. mits ondersteund.
    – Accu gaat langer mee
    – Het is tot nu toe altijd virusvrij gebleven als je enkel de app store gebruikt, zelfs jailbreaks geven zelden virussen
    – Door iCloud weet je altijd waar je telefoon is (mits verbonden met 3G/4G/WIFI en aanstaat)

Toen stopte ik al een ben ik voor de bijl gegaan en moet zeggen… dat ik mijzelf wel voor mijn kop sla dat ik niet direct gewoon een upgrade had uitgevoerd.
    Maar goed… ben weer terug bij Apple.

Heb daardoor toch een goede verzameling Apple producten;
    – Airport Expres
    – Airport Extreme (Expres gebruik ik niet meer omdat Extreme meer poorten en extra functies heeft)
    – Apple TV
    – Macbook Pro 13 inch
    – Iphone 4S (wit 16GB)(gebruik ik als back-up telefoon… mocht er iets misgaan met mijn iPhone5)
    – iPhone 5 (Black 64GB)

Bijdrager
    Targaryen

Waw, een pluim!

Bijdrager
    juwlez

Heerlijk, een Porsche vergelijken met een fiat. Als je een vergelijkbaar toestel (qua prijs) had genomen waren zouden je eerste twee bezwaren al nietig zijn. Mijn iPhone gaat iets langer dan een halve dag mee en valt regelmatig uit (fijn dat iOS 7). In vergelijking tot mijn note 3 gaat deze ruim anderhalf dag mee en heb ik geen last van bovengenoemde kuren.

P.S. snap overigens niet waarom je even als laatste herhaald welke apple spullen je allemaal wel niet hebt. Als je het wilt laten weten kun je het aangeven bij je profiel.

Bijdrager
    bartvdv

Waarom ben je voor de bijl gegaan ?

Vervang de woordjes Apple door Android en omgekeerd en je krijgt een gelijkaardig onzinverhaal.

Bijdrager
    eugy

Waar slaat dit topic op?

Bijdrager
    KarelWillem

Het enthousiasme van een Apple-schaapje, dat na een tijdelijke misstap weer terug is bij de kudde.

Soms wil je je blijdschap gewoon even delen toch?:)

Bijdrager
    kimiferrari
    juwlez op 11 december 2013

Heerlijk, een Porsche vergelijken met een fiat. Als je een vergelijkbaar toestel (qua prijs) had genomen waren zouden je eerste twee bezwaren al nietig zijn. Mijn iPhone gaat iets langer dan een halve dag mee en valt regelmatig uit (fijn dat iOS 7). In vergelijking tot mijn note 3 gaat deze ruim anderhalf dag mee en heb ik geen last van bovengenoemde kuren.

P.S. snap overigens niet waarom je even als laatste herhaald welke apple spullen je allemaal wel niet hebt. Als je het wilt laten weten kun je het aangeven bij je profiel.

Volgens mij vergelijk jij toch ook een Porsche met een Fiat. (Eigenlijk meer een Porsche met een goedkope Audi :D) ik weet niet wat voor iPhone jij hebt, maar een iphone 5 of 5s gaat ook meer dan een halve dag mee. Ik neem aan dat het een 4 of een 4s is. Die zijn toch echt wel goedkoper dan een Note 3. Plus de accu van een Note 3 is ook meer dan 2x zo groot qua mAh

Bijdrager
    coppess

Volgens mij liggen de problemen van de TS meer aan het toestel zelf dan aan Android.
    Ik heb sinds kort de iPhone 4S vervangen door een HTC desire 601 en ik heb er goede ervaringen mee. Werkt goed samen met mijn macbook, is lekker licht en de batterij gaat ook goed mee.

Bijdrager
    jackybe67

iMade

+1(y)

Bijdrager
    jackybe67

Juwlez, nu misschien nog niet, maar dit gaan er wel komen.:-)

Bijdrager
    jackybe67

Toch schattig hoe de Android schaapjes hun merk hier komen verdedigen als er iemand de kudde verlaat.:-)

Bijdrager
    Joffry

@Jackybe: vervang Android door Apple ? Ach ja, wat een geleuter allemaal.

Bijdrager
    coppess

@jackybe kun je even in een post concreet vertellen wat je nu bedoeld, want het is nogal onsamenhangend

Bijdrager
    tisorayamo

Ik had ook eerst een android smartphone en tablet, maar ben nu eindelijk ook overgestapt op de iPhone, en 1 van de belangrijkste pro’s van de iphone voor mij is toch echt wel de kwaliteit van de apps, want eerlijk, de apps op android zijn gewoonweg SLECHT, apps voor tablets zijn 90% van de gevallen gewoon vergrote GSM-apps, afschuwelijk, het design heeft niks maar dan ook niks van samenhang, elke app heeft wel een ander design, en dan is er ook nog de overload aan reclame die je echt constant door je strot geramd krijgt, afschuwelijk! Nog een handigheid bij iOS is het gebruik van iTuneskaarten, indien je niet over een kredietkaart beschikt is dit echt zeer handig en dit is ook iets wat ik echt mis bij android.

Bijdrager
    zepkleiker

Je noemt een matige accu een nadeel van Android? Je snapt hopelijk wel dat er een verschil zit tussen Android en een toestel waar Android op draait? Overigens, als ik kijk naar een review van tweakers.net van dat toestel (http://tweakers.net/reviews/3124/10/samsung-galaxy-s4-mini-een-kleine-ommezwaai-conclusie-de-belofte-niet-ingelost.html) zie ik toch andere zaken die genoemd worden. De minpunten volgens Tweakers zijn dat het toestel alsnog wat duur was qua introductieprijs en daarmee samenhangend ook een te lage schermresolutie had voor die prijs. Tweakers vertrouw ik toch wel iets meer qua kunde …

Verder:

Maar toen kon ik niets meer bedenken en somde ik de voordelen op
    – Zodra Apple een update vrijgeeft, krijg je die hoe dan ook.. mits ondersteund.
    – Accu gaat langer mee
    – Het is tot nu toe altijd virusvrij gebleven als je enkel de app store gebruikt, zelfs jailbreaks geven zelden virussen
    – Door iCloud weet je altijd waar je telefoon is (mits verbonden met 3G/4G/WIFI en aanstaat)

– Updates zijn gelukkig goed geregeld bij Apple. Daar ben ik ook blij mee.
    – Of de accu langer meegaat hangt natuurlijk af van het toestel. De accu van de Galaxy S3 van mijn vriendin gaat langer mee dan de accu van mijn 5S.
    – iOS heeft ook wel eens malware in de app store gehad. Als je Android gebruikt zonder apps te sideloaden (dus buiten de officiële Play Store om) ben je eigenlijk bijna net zo veilig als met iOS. Geloof me: de verhalen over Android worden altijd wat opgeklopt.
    – Android heeft ook de zogenaamde device manager, waar je precies hetzelfde mee kunt als met “Zoek mijn iPhone”.

Je moet natuurlijk gewoon kiezen wat je zelf het fijnst vindt werken, maar je hoeft niet met onzinargumenten te komen.;)

Overigens word ik aardig ziek van al die crashes op mijn 5s en iPad Air. Dan kunnen we wel gaan zeiken over Android, maar iOS is voor mij op dit moment vele malen instabieler dan de Nexus 4 en Nexus 7 die ik ook thuis heb. Safari knalt er vaak uit, en soms laadt Springboard gewoon opeens overnieuw nadat je opeens een halve minuut tegen een witte appel met zwarte achtergrond aan moet kijken uit het niets.

Bijdrager
    zepkleiker
    tisorayamo op 11 december 2013

Ik had ook eerst een android smartphone en tablet, maar ben nu eindelijk ook overgestapt op de iPhone, en 1 van de belangrijkste pro’s van de iphone voor mij is toch echt wel de kwaliteit van de apps, want eerlijk, de apps op android zijn gewoonweg SLECHT, apps voor tablets zijn 90% van de gevallen gewoon vergrote GSM-apps, afschuwelijk, het design heeft niks maar dan ook niks van samenhang, elke app heeft wel een ander design, en dan is er ook nog de overload aan reclame die je echt constant door je strot geramd krijgt, afschuwelijk! Nog een handigheid bij iOS is het gebruik van iTuneskaarten, indien je niet over een kredietkaart beschikt is dit echt zeer handig en dit is ook iets wat ik echt mis bij android.

Dat argument over het design van apps was in 2010 nog wel valide inderdaad. Inmiddels is dat al een tijdje achterhaald sinds Google design guidelines heeft geïntroduceerd.

Bijdrager
    zepkleiker
    jackybe67 op 11 december 2013

Toch schattig hoe de Android schaapjes hun merk hier komen verdedigen als er iemand de kudde verlaat.:-)

Hautain gedrag. Meer ontdek ik niet in deze post. Sorry …

Bijdrager
    jackybe67

Och Franklinn, trek het je niet aan. Vind het gewoon heel erg opvallen tegenwoordig op de verschillende fora.

Bijdrager
    zepkleiker
    jackybe67 op 12 december 2013

Och Franklinn, trek het je niet aan. Vind het gewoon heel erg opvallen tegenwoordig op de verschillende fora.

Dat kan best, maar ik neem aan dat je dan ook ziet dat het aan beide kanten zo gaat?;)

Bijdrager
    Nino ten Voorde

Ik ben sinds deze week ook weer terug gegaan van Android(Nexus 4) naar iPhone(5S). Ongeveer een jaar geleden was ik benieuwd wat Android gebruikers/fans zouden zien in Android telefoons en waarom deze mensen zoveel haat hebben aan de iPhone(-gebruikers).

Uit mijn jaar Android gebruik in combinatie met de Nexus 4(Clean Android) heb ik wel een bepaald beeld van Android gekregen, wat misschien niet te vergelijken is met Samsung toestellen met TouchWiz, HTC toestellen met Sense of Sony toestellen met zijn Sony’s UserInterface.

Android heeft ontzettend veel vrijheid. Je kunt buiten de Google’s Playstore om veel Apps gratis downloaden en Apps die standaard niet worden toegelaten kunnen eenvoudig via APK’s worden geïnstalleerd. Ook Custom Recovery en Custom ROM met Root Access maakt veel mogelijk. Helaas gaat deze vrijheid wel ten koste van de stabiliteit van Android.

Vooral batterijduur was voor mij een issue betreft Android. Het aantal uren wat de Nexus 4 zou kunnen volhouden volgens Tweakers is bij licht gebruik voor zijn lang zal zijn leven niet haalbaar, vanaf het begin toen ik mijn Nexus 4 uit de doos haalde. Niet alleen het ontladen van de batterij ging snel, maar ook het opladen ging traag.
    Zo had de Nexus 4 maar liefst 5 uur nodig om van 0% tot 100% te komen. Mijn iPhone 4, die ik daarvoor had, ging 2 keer zo lang mee op een batterij, en laadde ook veel sneller op.

Push Notificaties was voor mij ook een issue betreft Android. Ik kreeg soms 5 keer een notificatie van 1 bericht. Andere momenten kreeg ik een Notificatie een half uur later, dan dat ik het bericht binnen heb gekregen. Erg frustrerend als je snel moet reageren en daar pas een half uur later achter komt.En als dat nog niet erg genoeg was, knalde mijn Nexus ook verschillende keren mijn SIMkaart eruit en was ik soms uren niet bereikbaar zonder dat ik het wist.

De iPhone 4 had in mijn beleving een zeer goede camera. De Nexus 4 die ik 2,5 jaar daarna had gekocht, had dan wel een 8MP camera in tegenstelling tot de iPhone 4 die een 5MP camera had, maar het was dubbel en dwars een enorme downgrade. Ik heb zelden zo beroerde camera gezien als die van de Nexus 4. Auto-Focus was belabberd, stabilisatie werkte niet, en wou ik een scherpe foto willen maken, moest ik de camera standaard op HDR zetten en mijn telefoon stil houden, anders werd de foto wazig.

De iPhone 5S vind ik een beademing, omdat deze telefoon in mijn beleving een lange batterijduur heeft, een goede camera heeft en perfecte ondersteuning bied qua push notifications. Misschien had de iPhone 4 niet de meeste vrijheid, maar hij heeft altijd perfect zijn dienst geleverd.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.