3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    insider

Van Apple iPhone service uitgesloten?

Een vriend van mij heeft een klein dingetje aan zijn Iphone laten repareren bij één van de vele iPhone reparateurwinkels. Nu zei een andere vriend dat Apple dan bij een ander serieus probleem je iPhone niet meer wil repareren of omruilen omdat hij als gemodificeerd wordt beschouwd.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Bijdrager
    Imade

Heb daar geen ervaring mee, maar als het van binnen raar uitziet kan Apple denk ik met zulke uitspraken komen.
    Ik zeg dan ook altijd:
    Heb je garantie, ga dan altijd terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
    Pas als de garantie 100% is afgelopen kan je zulke winkels gaan platlopen zeg maar.
    Nogmaals… heb daar zelf geen ervaring mee.

Bijdrager
    KarelWillem

Je mag in principe NIETS aan je iPhone doen, zonder dat het invloed heeft op je garantie.

Ergens ook wel logisch. Want zodra er iets wordt opengelegd, losgeschroefd of vervangen, kan Apple niet meer nagaan wat de oorzaak is geweest van het mankement. Dat kan dan wel veroorzaakt zijn door de verrichtingen van de reparateur.

Zo heb ik het scherm van mijn iPhone laten vervangen bij een iPhone-reparateur, binnen de garantietermijn van Apple.
    Wetende dat daarmee feitelijk de garantie op mijn iPhone kwam te vervallen.

Het was of de verzekering inschakelen en opsturen naar Apple, of direct dezelfde middag weer een werkende iPhone.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.