8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Birdlover

Van AAC naar mp3 ?

Ik heb in iTunes een map met een aantal AAC bestanden. Nu had ik die graag geconverteerd naar mp3. Geen probleem, ik selekteer al die bestanden, click op rechter muistoets en selecteer “Converteer selektie naar mp3”. iTunes begint nu de bestanden te converteren maar naar waar ? Ik denk naar de “Bibliotheek” maar hier ben ik niets mee. In de betreffende map (waar de AAC bestanden staan) staan nog altijd de AAC bestanden en geen mp3 ‘s……Ik had graag de geconverteerde bestanden in dezelfde of een andere map teruggevonden Is er een andere methode om dit klaar te spelen ? ALvast bedankt voor de reacties :wink:

Bijdrager
    corneeltje

Kan niet volgens mij…:?

Bijdrager
    jeroenimo

Slimme folder maken die naar .mp3 extensie zoekt en ze verplaatst naar een andere folder , meer als droplet bijvoorbeeld, kijk eens naar automator ..

Bijdrager
    jeroenimo

[size=7:512b071beb]Let op heeft ie windows:-( [/size:512b071beb]

Bijdrager
    djdnl

[size=7:7a200ccf68]Ik denk dat je gelijk hebt jeroen[/size:7a200ccf68]:P

Bijdrager
    Nikita

De geconverteerde liedjes staan net zo goed in de iTunes bieb. Kijk maar ’s naar dubbele nummers of zet onder Weergave –> Weergaveopties, de kolom “Soort” aan. En sorteer daar op. Dan zie je vanzelf dat ze er daar gewoon bij zullen staan.

Eventjes voor alle duidelijkheid: de mappen die iTunes aanmaakt op je hardeschijf moet je zo veel mogelijk uit wegblijven. iTunes werkt namelijk met een database en als je iets veranderd in die mappenstructuur kan het programma niks meer vinden.

Moderator
    unSOUND

Ga naar je Library, en klik op de kolom “toegevoegd”, nu staan de nieuwste nummers bovenaan… dat zouden de MP3’s moeten zijn.

Voortaan is het makkelijker om de bestanden die je gaat converteren eerst in een playlist te zetten, dan kun je de originelen in ieder geval in 1 keer vinden en wissen.

Bijdrager
    Birdlover

Bedankt voor de zeer waardevolle tips, ik kan aan nu de slag…..:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.