7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Evertson

Van 9.2 naar 10.4

Beste medemaccers,

Is het mogelijk om mijn oude PowerMac G4 “zomaar” over te zetten van 9.2 naar 10.4? Vanzelfsprekend met een originele bootable CD van Tiger.

Of moet ik wellicht tussenstappen zetten?

Graag jullie expertise.

Gr. Evert

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat kan zonder meer. Heb ik vroeger ook gedaan op mijn G4. Die ging toen van OS-9 naar OS-X 10.2 maar dat had ook gelijk 10.4 kunnen zijn.
    Je verteld niet welk model je precies hebt, maar de laatste modellen van de G4 kunnen maximaal 10.5 draaien alleen heb je dan geen OS-9 omgeving meer.
    Het is wel aan te bevelen (en mogelijk noodzakelijk) om een clean instal te doen en dus moet je voor een goede backup zorgen van je data en programma’s. Ook zullen enkele OS-9 programma’s niet goed werken onder OS-X Tiger aangezien ze daar draaien in een aparte omgeving (sandboxed).

Bijdrager
    Evertson

Hendrik,

Helemaal helder. Dank voor je hulp. Ik ga een officiele CD regelen.

Nog een fijne avond.

Gr. Evert

Bijdrager
    fatboysmart

Ik kan me herinneren dat sommige oude G4’s uit het OS/9 tijdperk wel eerst een firmware update nodig hadden voordat je naar OS/X kon updaten. Misschien even Googelen met het model nummer van je Mac of dat nodig is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja dat kan kloppen. Ik weet het niet zeker (is alweer ruim 10 jaar geleden) maar daar staat mij ook iets van bij.
    Hier een lijst van o.a. de Power Mac G4 en of deze een update nodig heeft als je van 9 naar 10 gaat.

Die firmware updates moeten dan wel uitgevoerd worden voordat je naar OS-X gaat!

Bijdrager
    Evertson

Andermaal bedankt voor het meedenken.

Gr. Evert

Bijdrager
    GoeieDag

Die firmware update was -in mijn herinnering- alleen nodig voor de eerste series iMac G3. Bij 10.4 geeft ie bovendien een waarschuwing mocht dat nodig zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.