12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

Van 3Gs naar 4, hoe te handelen?

Onderwerp lijkt me helder. Weet echter niet zeker hoe om te gaan met de betaalde app’s op m’n 3Gs. Deze wil ik uiteraard overzetten naar m’n nieuwe G4
    Dat adhv een back-up via iTunes instellingen mee gaan etc. lijkt me logisch maar op het forum staat niet expliciet aangegeven wat te doen met je app’s en dan vooral met je betaalde app’s.
    Weet iemand een eenvoudig stappenplannetje?

2e vraag: hoe zet ik de 3Gs weer terug naar de fabrieksinstellingen waarbij alle persoonlijke data wordt verwijderd? Dan kan ik m’n dochter blij maken met haar ‘nieuwe’ 3Gs.

Vast dank voor de tips.

Bijdrager
    Afroman

De 3GS syncen met je Mac, en daar een backup laten draaien. en dan je iPhone 4 connecten met je Mac en herstellen van de 3GS backup. Bliep. Klaar.

Bijdrager
    stavos

Synchroniseer je 3GS met iTunes en zorg dat er een back-up gemaakt wordt. Sluit je iPhone 4 aan en installeer je iPhone, apps, instellingen en verdere content op basis van die back-up. Je gaat daarna verder op je iPhone 4 waar je met je 3GS gebleven was, alleen op een ander toestel.

Je 3GS kun je vervolgens via iTunes herstellen. Zie bijvoorbeeld de screenshot in dit draadje.

Edit: wat die pluizenbol hierboven dus eigenlijk ook al zegt..:wink:

Bijdrager
    tinus_omt

De applicaties zitten ook in de backup. Als je alles over hebt gezet is het verstandig om in iTunes de authorizatie van je oude iPhone te verwijderen. Vervolgens kun je op de iPhone in de settings app, onder General en dan Reset, je oude iPhone leeg maken.

Hier staat het leegmaken uitgelegd:

http://support.apple.com/kb/ht2110

Bijdrager
    Walkingfingers

Het is dus weer simpeler dan ik dacht. Wel vaker met applespul. Bedankt in ieder geval. Voel me weer wat zekerder. Dank voor de reactie.

Bijdrager
    stavos

Steve zei het gisteren nog in de keynote; “It just works”.:wink:

Bijdrager
    Afroman

De applicaties zitten ook in de backup

Echt niet, enkel de instellingen en highscores.

Bijdrager
    nebilem
    Walkingfingers op 07 juni 2011

Onderwerp lijkt me helder. Weet echter niet zeker hoe om te gaan met de betaalde app\’s op m\’n 3Gs. Deze wil ik uiteraard overzetten naar m\’n nieuwe G4

Dat adhv een back-up via iTunes instellingen mee gaan etc. lijkt me logisch maar op het forum staat niet expliciet aangegeven wat te doen met je app\’s en dan vooral met je betaalde app\’s.

Weet iemand een eenvoudig stappenplannetje?

2e vraag: hoe zet ik de 3Gs weer terug naar de fabrieksinstellingen waarbij alle persoonlijke data wordt verwijderd? Dan kan ik m\’n dochter blij maken met haar \’nieuwe\’ 3Gs.

Vast dank voor de tips.

Tip voor de volgende keer. Gebruik je iPhone als een smartphone en niet alleen als een telefoon. Leer ermee omgaan anders kan je net zo goed een simpele Nokia kopen. Met alle respect.

Want iemand die zijn iPhone gebruikt zoals het hoort weet wel hoe die backup moet terugzetten. Het is gewoon te makkelijk namelijk.

Bijdrager
    R_SiMoN

wachten op iCloud lijkt me het eenvoudigst;):D

Bijdrager
    wilmer

De apps waar je al voor betaald hebt hoef je niet nog een keer te betalen. Je kan gewoon bij de App-Store inloggen. Maar volgens mij kan je niet je iPhone de hele app-zooi laten downloaden…

Moderator
    Strifer

Als je synced dan staan al die apps op je Mac en die kunnen weer naar je nieuwe iPhone. Daarnaast is het zo dat wanneer je een app opnieuw download met hetzelfde account hij vraagt of je zeker wilt dat je het item opnieuw wilt aanschaffen. Als je dan op ja drukt geeft ie aan dat je het programma al een keer gekocht hebt en het dus een gratis download wordt.

Bijdrager
    Walkingfingers

Alles werkt. Was inderdaad in een poep en een scheet geregeld. Nu de 3Gs nog inregelen voor m’n dochter en de klus is weer geklaard! Maar daar moet ze zelf actie voor nemen!
    Bedankt mensen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.