12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    TommyNova

Van 3.5mm naar USB, kan dat?

Heren, en dames natuurlijk :-).

Ik heb een vraag.

Ik heb een speakerset voor naast de Mac, maar helaas is mijn 3.5mm inputpoort van de Mac kapot.
    Momenteel stoei ik met een USB speakersetje van Creative (zonder netvoeding), maar dat werkt niet helemaal goed.
    De Mac detecteert de set niet altijd dus is het een giga ge-in en ge-uit van de usb stekker, totdat hij kontakt maakt… Erg irritant!!!

Ik was net bij Saturn om te kijken of er een leuk usb setje was voor de Mac, die ook daadwerkelijk OOK voor de Mac is, en toen zag ik daar een mooi Bose set (a €350,-) maar waarbij het geluid niet door de 3.5mm gaat maar via USB. (Ideaal voor mijn situatie maar erg aan de prijs voor nu.) Net zoals het dus bij de Creative set zou (moeten) gaan. Het enige verschil wat er nu is, buiten de geluidskwaliteit om :-)), is dat die Bose set een gewone netvoeding gebruikt.

Nu is mijn vraag, Als ik een stekker haal, met aan de ene kant een USB en aan de andere kant een 3.5 mm, kan ik dan gewoon mn ‘oude’ setje gebruiken. Detecteert de Mac deze set dan?
    Dus dan gaat de USB in de Mac, en de 3.5mm gaat in de subwoofer van mn ‘oude’ set.
    Dus dan eigenlijk zoals het er bij de Bose set uit zag…

Ik ben erg benieuwd. Thanks alvast.

gr Mark

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb begrepen dat dat kan ja.

En zelfs voor heel weinig geld:

http://www.mactalk.com.au/28/29498-found-os-x-cheap-ass-9-tiny-usb-sound-card-audio-out.html

Bijdrager
    TommyNova

Karel, ik kan wel janken… :-)))
    Geweldig! En lekker goedkoop ook, voor de Hollanders onder ons…including me. Hahahaha

Maar ik zeik wel ff door… Om deze stekker te omzeilen, en dus gewoon een kabel zoeken die van USB naar 3.5 gaat, kan dus ook gewoon?

Want dan ben ik pas echt cheap-ass klaar hahaha

Bijdrager
    cids

Er bestaan geen “verloopkabels”, USB is digitaal en de output is analoog…

Bijdrager
    KarelWillem
    TommyNova op 24 juni 2011

…. Om deze stekker te omzeilen, en dus gewoon een kabel zoeken die van USB naar 3.5 gaat, kan dus ook gewoon?…

Nee. Absoluut niet.*

* Nou ja, wellicht bestaat er iets met een aangesoldeerd 3.5 mm kabeltje.
    Maar daar schiet je verder weinig mee op, omdat er dan ook gewoon een geluidskaart in zal zitten.

Bijdrager
    Ernste

Iets duurdere mogelijkheid de Griffin iMic.

Anders inderdaad zo’n USB-soundkaartje. Geen idee of die allemaal Maccompatible zijn. Dit is de goedkoopste, die ik vond.

Bijdrager
    krabbedoelie

Nog goedkoper en meer keuze http://s.dealextreme.com/search/3d+sound

Bijdrager

Je kunt ze gewoon kopen bij de Media Markt.

Bijdrager
    TommyNova

Heren,

Ik reed toevallig net langs zo’n.. slik…PC winkel… Ik al mn moed verzamelt om over die drempel heen te stappen, en ja hoor. Daar verkochten ze dus van die USB soundcontrollers (zoals deze heet).

Ingeplugt, oude setje er in, en… spelen met die hap!!! Wat een verademing weer.

Deze jongen is BLIJ!!!!! en dat voor die 8 euro! hahaha

Ik dank jullie allen wederom.

Goed weekend!

gr Mark

Bijdrager
    KarelWillem

Cool. Dat is een goed bestede 8 euro inderdaad.

Bijdrager
    1984
    TommyNova op 24 juni 2011

Daar verkochten ze dus van die USB soundcontrollers (zoals deze heet).

Ingeplugt, oude setje er in, en… spelen met die hap!!! Wat een verademing weer. Is dat zo’n ding König USB 5.1 3D Sound Controller …?
    Lijkt me ook handig voor de iMac, usb hub + Sound Controller en koptelefoon erin dat omdat ik het erg onpraktisch vind om de koptelefoon op de achterkant erin te pluggen. Maar gaat dat niet ten kosten van de geluidskwaliteit ..?

Bijdrager
    joriss

Ik heb zo’n König-ding die ik destijds voor mijn laptop nodig had. De geluidskaart die erin zit is van erg lage kwaliteit, het geluid wat eruit komt is belabberd! Om een beetje normaal geluid te krijgen moet je het systeemvolume laag zetten en alleen met de boxen versterken. Ik zou zeker verder kijken naar een andere oplossing! Zou je niet beter de 3,5 mm jack aansluiting laten repareren?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.