12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager

Van 32 GB naar 16 GB iPhone

OMT’ers

Ik heb op dit moment nog een iPhone 4. Na het zien van de Keynote ben ook ik overtuigd, en ik zou nu graag voor een iPhone 5 willen gaan.
    Nu heb ik op dit moment een 32 GB model iPhone, die zit op 2GB na vol. Ik heb vooral veel muziek (Podcasts 12 GB) en foto’s (8GB).
    Alleen ik heb besloten om voor het 16GB model te gaan. Hebben jullie nog handige tips om toch te zorgen dat ik mijn muziek en foto’s nog steeds zoveel mogelijk op mijn iPhone kan houden?
    Natuurlijk zou ik wat foto’s eraf kunnen halen. En in de Podcasts kunnen gaan snijden. Dit ben ik ook zeker van plan. Maar kan ik op andere manieren nog meer ruimte besparen?

Bijdrager
    jesper211232

je foto’s automatisch syncen met je mac/pc, en als ze er dan opstaan van je iphone af gooien.
    je muziek bestanden (als het kan, en als je het wilt) van lagere kwaliteit maken, zodat ze kleiner worden…

Bijdrager
    JohnLokerse

Met iOS6 en iTunes Match (25 euro per jaar) is het probleem voor het grootste deel opgelost. Met iOS6 kan je namelijk je muziek en podcasts streamen. Hiermee bespaar je veel ruimte, omdat je muziek en podcasts in iCloud staan en je ze vanaf daar kan afspelen.

Bijdrager
    sjoetoe

Ik heb nu 2 jaar een iPhone 4 32 GB. Het geheugen van deze iPhone heeft altijd vol gezeten. Sinds 2 maanden ben ik overgestapt naar iCloud. Nu gebruik ik nog maar zo’n 2-4 GB op m’n iPhone. Ik ga ook naar de iPhone 5 16 GB overstappen, omdat het weggegooid geld is zeker nu de iCloud service maar €25 per jaar kost. Podcasts worden niet opgeslagen in de iCloud (hiervan ben ik niet zeker), maar de 10 GB dat je minimaal overhoud zou wel genoeg moeten zijn.

Bijdrager
    jgmkoster

Podcasts stream je tegenwoord toch ook gewoon? Alleen in tijden dat ik niet zeker ben van een verbinding op bepaalde momenten zorg ik ervoor dat ik zaken zoals podcasts gedownload heb.

Bijdrager
    sjoetoe

Jammer dat ze geen 8 GB iPhone meer maken. Dat zou meer dan genoeg zijn…

Bijdrager
    Vilscon
    sjoetoe op 18 september 2012

Jammer dat ze geen 8 GB iPhone meer maken. Dat zou meer dan genoeg zijn…

Die maken ze nog altijd, alleen komt altijd veel later na de launch van een 16gb versie.

Bijdrager
    Liquid
    JohnLokerse op 18 september 2012

Met iOS6 en iTunes Match (25 euro per jaar) is het probleem voor het grootste deel opgelost. Met iOS6 kan je namelijk je muziek en podcasts streamen. Hiermee bespaar je veel ruimte, omdat je muziek en podcasts in iCloud staan en je ze vanaf daar kan afspelen.

Moet je dus wel ten alle tijden over een goede verbinding beschikken, en een flinke internetbundel.

Bijdrager

– Dubbel –

Bijdrager
    MartijnH op 19 september 2012

Thanks voor de tips. Had iTunes match al. Maar blijkbaar nooit geactiveerd op mijn iPhone. (Wel op mijn MBP).

Heb een groot aantal foto\’s van mijn telefoon gehaald en niet meer 5 maar 3 Podcasts op mijn iPhone gezet.

Straks kunnen er nog wat app\’s af (o.a. navigatie) en dat scheelt natuurlijk ook weer. Ik zit nu op 17,4 GB. Dus het gaat de goede kant op!

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Ps: Nog even een vraagje. Bij de Spotify App zie ik staan dat deze 754 MB(!) verbruikt op mijn telefoon. Terwijl ik geen offline playlists heb. Hoe is dit mogelijk?

Edit: Al even snel opgezocht. Blijkbaar slaat de Spotify ook offline playlisten op ook al heb je dit niet meer aanstaan.

Bijdrager
    jesper211232

gekochte muziek/albums?

Bijdrager

Nee ik heb maar 1 nummer gekocht!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.