14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

van 24 bit naar 16 bit

ik heb een audiofile van 24 bit dat naar 16 bit omgezet moet worden, ik probeer dat infinal cut pro via export ‘using quicktime conversion’. alleen ik hoor ‘tikken’ (of clippen) in de 16 bit versie. wat kan ik er aan doen?

Moderator
    Night

In welke format is het origineel? MP3?

Bijdrager
    J-P-H

Misschien met Audacity?

Bijdrager
    Deceipher

Dat kan wel kloppen, gebeurt vaak als je de sample frequentie ergens van veranderd. Wat je er aan kan doen is dither toevoegen tijdens de conversie. Ik weet echter niet of Final Cut dat kan. Met Audacity kan het wel geloof ik, anders enig andere audio editor mocht je er de beschikking over hebben.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dither

Bijdrager
    diendea

het orgineel is mp3, ik heb het via Audacity met Dither in de pref. geconverteerd maar het clippen blijft.
    In Audacity heb je meerdere dither: driehoek, rechthoek en felxibel, alle geprobeerd maar geen goed resultaat.

Waarmee zou het wel nog kunnen? met Ableton live?

Bijdrager
    Deceipher
    ”diendea”

het orgineel is mp3, ik heb het via Audacity met Dither in de pref. geconverteerd maar het clippen blijft.
    In Audacity heb je meerdere dither: driehoek, rechthoek en felxibel, alle geprobeerd maar geen goed resultaat.

Waarmee zou het wel nog kunnen? met Ableton live?

Kan je het origineel dat je wilt downsamplen niet ergens online zetten? Het is zo misschien een beetje lastig te zeggen hoe het komt.
    Ableton Live kan vast ook wel ditheren e.d., maar grote kans dat je dan het zelfde probleem houdt.

Bijdrager
    diendea

ik heb het via Freesound gedownload, alleen heb ik de naam veranderd nadien dus ik kan het zo snel niet terughalen,
    het heeft weinig zin om het op youtube te zetten?

Bijdrager
    Deceipher

Ja, dat is niet zo handig. Dan kan je het beter even ergens op een FTP server uploaden oid, als je daar toegang tot hebt.

Bijdrager
    diendea

Ik heb het audiofile op mijn website gezet http://www.diendea.com onder de tab ‘de film ZIEL’ onderin de pagina, er staat een logo van diendea boven.

Kan jij eens kijken of er iets mee te doen is?

Bijdrager
    Deceipher

Hier staat een 16-bit wavje….

Bijdrager
    diendea

dank je, hoe heb jij het nou gedaan, of geditherd?

groet jeroen

Bijdrager
    Deceipher

Ik heb de mp3 geladen in een track in protools, en deze vervolgens als 16-bit wave file gebounced.

Moderator
    Night

Het gratis Audion moet dit toch ook kunnen?

Bijdrager
    mailmen

@ Deceipher:
    En toch wel geditterd heh! :lol:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.