5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bloggendeboerin

van 10.4 naar 10.5 => ilife bestanden niet meer herkend

mijn “oude” MBP werkte met 10.4 en op mijn nieuwe heb ik 10.5. Ik heb via een externe harde schijf al mijn bestanden overgezet en wil nu weer verder gaan waar ik was gebleven in iMovie en iDVD. Maar ik krijg mijn bestanden niet meer geopend. Zowel de iMovie projecten als gebeurtenissen. Ik kan ze wel openen met Quicktime, maar krijg ze niet meer binnen iMovie open.

iDVD hetzelfde verhaal. Eerder gemaakte projecten in iMovie krijg ik niet meer open in iDVD. En iDVD projecten die ik maakte op mijn oude MBP krijg ik alleen open met allemaal “fout”meldingen. Sjablonen niet herkend etc. en de filmpjes komen ook niet meer in beeld.

Wat doe ik fout?

Bijdrager
    Hansi2124

Gaat het hier ook over dezelfde versies van iMovie en iDVD op de beide MBP’s? En heb je inderdaad de programma’s zelf niet handmatig overgezet met de bestanden mee? Dan bedoel ik dus dat de iLife bundel vanaf dvd op je nieuwe MBP ge├»nstalleerd moet zijn.

Bijdrager
    Bloggendeboerin

ik denk dat ik nu een nieuwere iLife versie heb (kan niet controleren, oude Macbook heb ik niet meer)

iLife stond er al op toen ik deze MBP kocht (deze week). Ik heb alleen mijn bestanden overgezet van de oude naar de nieuwe Mac. Ik ging (ga) ervan uit dat bij een nieuwere software versie de bestanden altijd gewoon werken. Bill G. heeft zich er toch niet mee bemoeid dus dan heb je vertrouwen :(

Zit met de handen in het haar nu. Er zitten mensen op een DVD te wachten die volgende week vertoond moet worden op een bijeenkomst…

Bijdrager
    Hansi2124

Als je de info opvraagt van het bestand waar je verder mee wilt gaan werken, kan je waarschijnlijk zien met welke versie dit is aangemaakt. Dat vergelijk je met de versie die je nu op je MBP hebt staan.
    Mosterd na de maaltijd: als je pers├ę een project af moet hebben, dan is het riskant om vlak van te voren te wisselen van hard- en software. Zeker als je niet terug kan vallen op je oude mogelijkheden…..
    Ik denk dat je beter opnieuw kan beginnen met je project. Daarbij aangetekend dat veel gebruikers de vorige versie van iMovie (iMovie HD) liever gebruiken dan de huidige van iLife 08. Tip is dus: download van de Apple site iMovie HD van iLife 06 en probeer daarmee verder te gaan of anders dus opnieuw hiermee beginnen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

iLife 8 kan normaal gesproken zondermeer oude projecten inladen.
    De nieuwe iMovie b.v.b heeft zelfs een speciale optie hiervoor in het Archief menu.

Nadat ik zelf iLife 8 installeerde kon ik direct verder gaan met b.v.b. Garagband. Geen probleem.
    Het is echter wel zo, dat dit allemaal op de zelfde disk / computer plaats vond.

Ik vermoed daarom dat er bij het overzetten v/d oude naar de nieuwe Mac bepaalde informatie niet is meegekomen. Het zou toch belachelijk zijn als je na een iLife update (het mooiste wat er bij een Mac wordt gelevert) niet meer verder kon.

iLife 8 wordt gelevert op de nieuwe Mac’s, dus ga er maar vanuit dat er op de oude Mac een oudere versie stond (tenzij je daar zelf natuurlijk iLife 8 al op had staan)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.