6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Arjan110

Van 1 AVCHD bestand naar losse filmpjes

Ik krijg alle filmpjes van mijn JVC Everio camera netjes ingelezen in imovie.

Vervolgens pak ik de ingelezen bestanden in imovie op onder Finder en kopieer het dan naar mijn NAS.

Nu worden echter alle filmpjes opgeslagen als 1 AVCHD bestand, maar ik wil dat dit bestand wordt opgedeeld
    naar losse MTS bestanden. Dit, omdat ik dan makkelijker een keuze kan maken uit welke filmpjes ik afspeel
    van mijn NAS op mijn mediaplayer.

Hoe kan ik het AVCHD bestand opknippen naar losse MTS bestanden (of een ander formaat zonder kwaliteitsverlies)?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt diverse programma’s gebruiken om je filmpjes op te knippen.
    iMovie.
    MPEG StreamClip.
    QuickTime.
    Etc.

Bijdrager
    Arjan110

Hoi TheBigZ,

heeft 1 van deze programma’s de mogelijkheid om in 1 keer alle fragmenten te herkennen in het AVCHD bestand en met 1 druk op de knop
    om te zetten naar mts?

Bijdrager
    Dennvdam

Een AVCHD bestand is eigenlijk een map met alle losse bestandjes in. Rechtermuisknop pakketinhoud openen, en na wat rondneuzen daar zou je normaal de losse bestanden moeten kunnen vinden. Dit werkte toch voor mij!

Bijdrager
    Arjan110

Dennvdam

Super tip. Dat is precies wat ik zoek. Thx.

Bijdrager
    Qmagic

De AVCHD (MTS) files staan in een bepaalde mappen structuur. Het is beter om de gehele mappen structuur te behouden zoals het op geheugenkaartje staat en die te kopiƫren naar de harddisk.

Als je losse MTS files gaat gebruiken, kan dat nogal eens een probleem geven met (montage) software, niet alle software zal een .MTS bestand zomaar openen, er staan al diverse onderwerpen op het forum hierover.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.