14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    5150

Valuta omrekenen in Numbers

Om tijdens mijn vakantie het geld dat ik pin en in de pot doe bij te houden wil ik in Numbers
    een spreadsheet maken maar heb geen idee welke formule ik in numbers moet hanteren voor het omrekenen van Thaise Baht naar Euro.

Ik wil 1 kolom met de plaats en datum waar ik pin, het bedrag, in Thaise Baht wil ik invullen en de kolom ernaast wil ik dan
    het bedrag in Euro’s zien en dat wil ik ook met de “gezamenlijke pot” Het hoeft uiteraard niet het bedrag van de koers van de dag te zijn maar ik wil in 1 oogopslag kunnen zien hoeveel ik al geld ik uitgegeven. Afgelopen zomer deed ik dit met Pin en brandstof tijdens een motorreis van 7000 km door Europa en en vond het super handig om te zien op mijn iPhone hoeveel geld ik al had uitgegeven aan brandstof en hoeveel geld ik gepind had.

Welke formule moet ik gebruiken om het bedrag in Baht wat ik in kolom B invul om te rekenen naar Euro wat dan in kolom C te voorschijn komt?

Alvast hartelijk dank.

PS heb op google gezocht maar krijg alleen van die convert sites.

Bijdrager
    bennie

Hoi,

Ik zie dat 1 Baht nu 0.0227933945 Euros zijn.
    dus stel dat je 5 baht op neemt dan is dat in euros 5x 0.0227933945 = 0,11 en nog wat euro

Dat moet je formule dus zijn.
    in een kolom ” A” het aantal baht wat je opneemt en daarnaast de formule =A*0,227933945. Het is handig om de wisselkoers in een aparte cel te zetten. Bv in H1 je formule wordt dan =A*H1 En dan kiezen voor “behoud rij en behoud kolom”

oké?

Succes!

Bijdrager
    5150

Top Bennie, bedankt voor de moeite.

Ik had alvast wat lopen stoeien en ik kwam op het volgende:

Een bedrag omrekenen vanuit Baht naar euro is delen door 43,9 dat bedrag zal niet geheel
    op de cent nauwkeurig zijn maar komt zeker in de buurt. Ik heb dan de cellen in kolom D (euro’s) de
    formule C (bedrag in Baht) delen door 43,9 gegeven. Zo te zien komt het goed uit als ik de uitkomst vergelijk met een currency converter.

Als ik kies voor jouw manier van berekenen en ik gebruik een aparte cel voor de wisselkoers, houdt dat dan in dat als ik die wisselkoers in die cel verander dat de hele berekening van de andere kolommen meer verandert?

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik wel het bedrag in Baht het teken voor thaise baht wil geven of als dit niet mogelijk is links in de cel thb te zetten

Bijdrager
    bennie

Hoi 5150,:D

Klopt, je kunt dus de koers veranderen als je wilt. Dat heeft dan wel gevolgen voor alle bedragen. dus stel dat je in de eerste week een wisselkoers van 43,9 had en in de tweede week wordt dat bv 50. Dan veranderd dat ook in de voorgaande bedragen. Het lijkt mij het makkelijkst als je 1 wisselkoers neemt.

Nu het Baht teken. Als je de kolom selecteert en je wijzigt de gegevensnotatie in valuta, dan kan je de valuta ook wijzigen in het Baht teken. Eigenlijk net zoals je het euro teken kan kiezen.

Groetjes,
    Ben

Bijdrager
    Wyodor

Afgelopen zomer deed ik dit met Pin en brandstof tijdens een motorreis van 7000 km door Europa

Dan is het maar goed dat we één munt inEuropa hebben. Je zou zwaar in de problemen zijn gekomen met al die wisselkoersen.

Nooit onderwijs genoten?

Bijdrager
    bennie

@Wyodor Lekker sympathiek van je..

Nooit geleerd om het hele verhaal te lezen?

“… en vond het super handig om te zien op mijn iPhone hoeveel geld ik al had uitgegeven aan brandstof en hoeveel geld ik gepind had.”

Bijdrager
    5150

Wyodor…, misschien zelf eerst ff begrijpend lezen wat er staat voor je reageert labbekak.

Bijdrager
    5150

Bennie thanks man, het is gelukt!!!

Bijdrager
    bennie

Top!
    Fijne Vakantie!;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Wyodor op 05 december 2013

Dan is het maar goed dat we één munt inEuropa hebben.

Het is me niet helemaal duidelijk over welke ene munt je het hier hebt. De Britse pond, Zwitserse franc, Deense kroon, Zweedse kroon, Russische roebel, Turkse lira, of nog een andere?

Bijdrager
    5150

Behold the great Wyodor:

Bijdrager
    JJmac
    Jakko op 05 december 2013
    Wyodor op 05 december 2013

Dan is het maar goed dat we één munt inEuropa hebben.

Het is me niet helemaal duidelijk over welke ene munt je het hier hebt. De Britse pond, Zwitserse franc, Deense kroon, Zweedse kroon, Russische roebel, Turkse lira, of nog een andere?

Ik wil 1 kolom met de plaats en datum waar ik pin, het bedrag, in Thaise Baht

Niet zo moeilijk lijkt me.

Bijdrager
    fred44nl
    Jakko op 05 december 2013

Russische roebel, Turkse lira

sinds wanneer horen Rusland en Turkije bij Europa ??

Bijdrager
    Mendoza

Rusland toch al een paar eeuwen. Turkeije is een twijfelgeval, maar het is niet voor niets dat ze tot de eu willen toetreden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.