17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    applefreak367

vakantie job

hey,
    ik ben iemand van 13, en ik zoek een baantje voor na school of in het weekend.
    ik ben namelijk aan het sparen voor een macbook pro.
    weet iemand een job, laat maar weten.

Moderator
    Mac Daddy

Dit is een Apple forum. Geen uitzendbureau of vacaturesite. OMT heeft vacatures, maar waarschijnlijk zijn die niet geschikt als vakantiebaantje.

Tip: Fiets morgen langs alle uitzendbureaus in je stad en schrijf je in. Zo heb je veel meer en sneller kans op een vakantiebaan.

Bijdrager
    eiko

misschien handig om te weten waar je woont, maar ik vraag me af of het de bedoeling is om hier zulke vragen te stellen

Bijdrager
    Japsuh

…en is de vakantie ondertussen niet al zowat afgelopen?

Inactief
    Anoniem

Kijk bij je plaatselijke supermarkten. Vast baantjes genoeg daar.

Bijdrager
    Thijmen96

Ik heb nog drie weken vakantie hoor…

Ik werk zelf bij de grote ’s lands grootste supermakt, maar daar moet je minimaal 15 voor zijn. Betwijfel of je überhaupt kunt werken als 13-jarige. Hooguit als folderbezorger.

Bijdrager
    applefreak367

@ thijmens
    weet ik wel maar WAAR kan ik folders rondbrengen?
    en het moet in belgië zijn:(

@THX 13 jaar is dennk ik te jong voor supermark.

Moderator
    Mac Daddy

Ik verplaats dit even naar de Lounge, want dit hoort niet thuis in het forumdeel dat over de site zelf gaat.

Bijdrager
    trabant

Met 13 zijn de legale mogelijkheden beperkt. Folders lopen, fruitplukken, bollen pellen, dan heb je het wel zo’n beetje gehad. Diep verscholen in deze lounge moeten nog wel een of twee lange draadjes over vakantiebaantjes te vinden zijn.

Nog even over je timing:
    Hier in het zuiden is dit de laatste week van de zomervakantie. Rijkelijk laat om nog over een vakantiebaantje te beginnen. Bereid volgend jaar de zaken beter voor en begin al in februari contacten te leggen en de markt te verkennen. Voor een werkgever ben jij namelijk niet het middelpunt van het universum. Voor een doorlopend bijbaantje door het hele jaar heen ben je natuurlijk wel op tijd. Ik dacht dat je met 14 een ochtendkrant mag lopen. Vooral wanneer het nat en koud gaat worden zijn er daar veel uitvallers, dus een prima gelegenheid ook voor jezelf te laten zien dat je een echte vent bent.

Bijdrager
    1984

Als je 13 of 14 jaar bent

Vakantiewerk
    In vakanties mag je zeven uur per dag werken, maar nooit meer dan 35 uur per week en niet meer dan vijf dagen achter elkaar. Je mag niet vóór 07.00 uur beginnen en je moet om 19.00 uur stoppen. In een jaar mag je niet meer dan vier weken vakantiewerk doen. Aaneengesloten mag je niet meer dan drie weken werken.
    Werkzaamheden?
    Je mag klusjes doen of helpen bij licht werk, maar je mag niet in een fabriek werken of met machines. Ook moet er altijd iemand aanwezig zijn die op je let. Op schooldagen mag je minder soorten werk doen dan op vrije dagen, zaterdagen of in de vakantie.

http://www.jonginnijmegen.nl/showarticle.asp?web_id=99&cat_id=57&art_id=645#a231

Geblokkeerd
    Anoniem

tomaten plukken heb ik ook gedaan heb genoeg verdiend om een iphone te kopen en heb niet heel veel gewerkt.

Bijdrager
    Afroman

Of gewoon accepteren dat een MacBook Pro erg duur is en dat je gewoonweg niet veel kunt verdienen op je leeftijd.

Bezorgen = hel. Dat kan ik je wel vertellen.

Bijdrager
    Brombeer

Dan heb ik vijf jaar in de hel gezeten. Heb er wel twee basinstallaries, een leuke stereo, een naaimachien, spiegelreflex met glaswerk, brommertje en een financieel redelijk zorgeloze tienertijd aan overgehouden. En we hadden een gratis ochtendkrant.

En vakantiejob is één woord! Of streef je naar de koopkracht van dat bijbelse figuur?

Bijdrager
    PvdO

Ik ben met 13 begonnen met folders en met 16 in de supermarkt, gaat prima.

Bijdrager
    Dempsey

Weet er iemand waar je je kan Inschrijven om folders te verdelen in belgië ik vind allen voor in nederland maar heb voor in belgië nodig

Bijdrager
    Afroman
    Bijdrager
    Brombeer

Nou nog iemand googlen die de wijk voor hem loopt?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.