7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    big al

Vage eps-print in Illustrator CS

Hallo,

Even nog een vraag op de vrijdag-middag: ik wil een .eps (in QXP 4.1 geexporteerd) printen vanuit Illustrator CS op een Canon i6500. Wat ik ook verander aan print-instellingen, ik blijf donker-grijs krijgen, waar ik zwart verwacht.

Het document is cmyk. Ik heb (bij printinstellingen) ‘same as source’ en ‘adbobe rgb (1998)’ geprobeerd en bij intent ‘perceptual’, ‘saturation’, ‘relative colorimetric’ en ‘perceptual colorimetric’. Ik ben jarenlang verwend met laserprinters en programma’s die perfect stonden afgesteld, heb nu het gevoel alsof ik het wiel opnieuw moet uitvinden. Het is maar voor een presentatie-printje voor m’n baas, maar toch, zoveel vraag ik toch niet?

Bijdrager
    TonE

Geen postscript? die is optioneel bij deze printer zag ik.

Bijdrager
    big al

Nee, idd geen postscript (wist niet eens dat het een optie bij deze printer was). Maar postcript of niet, ik moet toch gewoon zwart kunnen printen, of ben ik nou gek?

Bijdrager
    TonE

Plak ‘m ff naar photoshop, hij print nu de schermpreview.

Bijdrager
    big al

Had ik al gedaan, daar werden de kleuren ineens heel psychedelisch van. Bedankt voor je reacties, TonE.

Bijdrager
    smpl8

misschien bij papiersoort ‘fotopapierpro’ selecteren…

Bijdrager
    shushishu

Dit probleem heb ik ook met mijn Canon printer, maar heb nooit uitgezocht waarom dat komt. Ik maak alleen maar schets printjes mee en vind aan ene kant wel fijn vanwegen inktbesparing. Maar volgens mij moet je bij de instelling van papierkwaliteit kijken….probeer eens de instelling naar “fotopapier” te zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.