6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sybian

véél fonts classificeren in categorieên als serif, script…

Ik zoek een tool waarmee ik duizenden fonts automatisch overzichtelijk kan organiseren in de bekende typografische categoriên (zoals sans serif, serif, calligraphy, symbol, etc.)
    ’t Zou dagen duren om dit font voor font “met de hand” te doen…

Is hier software voor, of een database waaruit je e.e.a. geautomatiseerd kunt trekken?
    (zoiets als de freedb of cddb-database van waaruit je in itunes middels scripting de info van albums kunt completeren)

Bijdrager
    sypie

Deze kan alles doen wat jij vraagt. Ik weet alleen niet of jij daar mee kunt wat jij wilt. Volgens de makers moet het goed zijn.

Bijdrager
    sybian

Dankje, Sypie. Maar…
    ik gebruik Linotypes FontExplorer, werkt nog prettiger en uitgebreider dan Apples FontBook, maar deze doen net niet wat ik wil. Ik wil van die duizenden fonts wél dat ze in handige categorien worden gerangschjikt, maar ik wil ze daar niet zelf in gaan slepen.
    De tool/het programma wat ik zoek zou a.d.v. fontnaam en info moeten kunnen bepalen welk type font het is, en hiervoor dan in een een app als fontbook een map aanmaken en het betreffende font hierin smijten. Of vergeet ik nu een superintelligente functie die FontBook /Lettertypencatologus wél heeft?

Bijdrager
    sypie

Deze ook niet?

Bijdrager
    Hanton

No way José, wat jij zoekt bestaat volgens mij niet. Ben daar ook eens naar op zoek geweest en niks gevonden in die zin. De enige manier om dit goed te doen is manueel vrees ik maar dat is een helse job als je veel fonts hebt. (Ik ben er zelf al eens mee begonnen maar zat na een hele dag pas aan de E. :? )

Bijdrager
    sybian

Dat is jammer, ik kan me voorstellen dat er wel zoiets gemaakt zou kunnen worden, mits je de van een adobe of linotype oid een database zou kunnen krijgen..
    Getver, dat gaat er dus nooit van komen. Misschien nog ‘ns een leuk klusje voor een stagiar ofzo.
    thanks anyhow

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.