14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbievz

(Opgelost) ''Uw creditcard werd geweigerd'' in iTunes.

Hallo,
    ik heb sinds gister een heel vaag probleem.
    Als ik een app wil kopen, in iTunes op de Mac of op de iPhone, krijg ik de melding dat de creditcard werd geweigerd.
    Dit dus:
    Door mijn wachtwoord in te voeren kwam ik bij de Betaalinformatie en kreeg deze melding:

Ik heb dan wel vanaf vandaag mijn iPhone 4 binnen (jeeuhj), maar ik had dit probleem gister ook al…
    Nadat ik alle gegevens opnieuw had ingevuld (en álles klopte!) zegt iTunes weer dat de gegevens niet kloppen…

Mijn vader zit op dezelfde creditcard, maar daat werkt het wel bij..:sealed:
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Robbie

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Nikita

Je vader heeft een eigen (apart) Apple ID met dezelfde credit card? Misschien dat Apple vereist dat een credit card maar met één Apple ID kan worden gebruikt (misschien om fraude te voorkomen?). Dit weet ik niet zeker, maar het zou me niet verbazen.

Bijdrager
    Robbievz

Maar waarom heeft ‘ie het de afgelopen 2 jaar wel gedaan en nu opeens niet?

Bijdrager
    Pieterr

Misschien moet je even je accountgegevens checken in iTunes. Ik zag een vergelijkbare fout onlangs bij een vriendin. Het bleek dat ze haar CVC(?) nummer opnieuw moest invoeren (zo’n 3-cijferig controlenummer dat achter op je creditcard staat).

(*) Afkorting kan anders zijn, maar zoiets was het…

Bijdrager
    Robbievz

CVC-code heb ik al een paar keer opnieuw ingevuld, zonder resultaat..

Bijdrager
    Nikita

Wellicht dat ze de voorwaarden hebben veranderd. Heb je al gekeken wat er staat bij het ‘hier’ in de zin “Voor meer informatie over accountveiligheid, ga je hier naar toe.” ?

Bijdrager
    Robbievz

Wat zou ik moeten zien?
    Of het toegestaan is dat je 2 accounts op 1 creditcard hebt?

Bijdrager
    Napsju

Heeft je vader toevallig andere voorletters dan jij? Waarom neem je zelf geen eigen creditcard voor maar 12,50 – 15 euro per jaar?

Bijdrager
    Pieterr

Of gebruik een iTunes Gift Card die je bij oa. de APRs, Dixons en de MediaMarkt kunt kopen.

Bijdrager
    Robbievz
    Napsju op 29 november 2010

Heeft je vader toevallig andere voorletters dan jij? Waarom neem je zelf geen eigen creditcard voor maar 12,50 – 15 euro per jaar?

Dat zou een optie kunnen zijn, maar waarom heeft het de afgelopen 2 jaar wel gewerkt dan?

Pieterr op 29 november 2010

Of gebruik een iTunes Gift Card die je bij oa. de APRs, Dixons en de MediaMarkt kunt kopen.

Ja, voor betaalde apps wel, maar gratis apps kan ik nu ook niet installeren..

Ik heb overigens ook nog ingelogd met een ander account op mijn iPhone, zonder resultaat.
    Het ligt dus niet aan de creditcard.
    Maar aan wat wel?

Edit: Ik heb met een ander account proberen inteloggen(?) in iTunes op de Mac en dat werkt wel, inclusief kopen+doenloaden:lol:
    Maar waarom mijn eigen account niet werkt…:confused:

Bijdrager
    Nikita
    Robbievz op 28 november 2010

Wat zou ik moeten zien?Of het toegestaan is dat je 2 accounts op 1 creditcard hebt?

Heb je daar überhaupt al gekeken? Wellicht staat daar je antwoord wel tussen! :sealed:

Bijdrager
    Robbievz

Niet iets waar ik wat aan heb. Je komt dan op deze pagina: http://support.apple.com/kb/HT4156?viewlocale=nl_NL

Het wordt nu wel wat vervelend, heb je een nieuwe iPhone, kun je die mooie app’s niet downloaden..:eek:

Bijdrager
    Robbievz

Yes!

Alles werkt weer.
    Geen idee waarom ‘ie het niet deed, maar hij doet het weer.

Bedankt iedereen!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.