16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    mink

Usenet reader gezocht

Wie weet hoe ik Usenet kan bereiken en wat voor een reader hier voor ik moet gebruiken, gratis als het ff kan.

gr.matthijs

Bijdrager
    wjgmspeedy
    Bijdrager
    LucasX

Thunderbird is een zeer goede usenet- en rss reader.

http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/

Bijdrager
    mink

Oke, bedankt.
    Aan google.groups heb je nioet zo veel vind ik, die had ik al geprobeerd.

Heb zelf ook OSXNews 2.081 gevonden, werkt ook prima

gr.matthijs

Bijdrager
    wjgmspeedy

Prettige aan Google groups vind ik dat er ook nog berichten van jaren geleden op te vinden zijn. Kan wel eens handig zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het meest eenvoudige is natuurlijk Unison van Panic…

Met een beetje zoeken krijg je de serial er voor niets bij en is de software helemaal gratis… :evil:

Succes

Bijdrager
    mink

Tja, ik wil deze downloaden.
    http://www.meganova.org/usenet.php?search=angry%20beavers

maar op 1 of andere manier lukt me dat niet, wie helpt me?

gr.matthijs

Bijdrager
    rastabob
    ”Shyos”

Het meest eenvoudige is natuurlijk Unison van Panic…
    Met een beetje zoeken krijg je de serial er voor niets bij en is de software helemaal gratis… :evil:
    Succes

Hmpff, gewoon ff betalen hoor voor Unison. Kost bijna niets, en Panic heeft als een van de weinigen de moeite genomen om een moderne usenet reader te maken from scratch. Zoveel goeie usenetreaders zijn er niet voor osX, dus steunen die hap!

Bijdrager
    rastabob
    ”mink”

Tja, ik wil deze downloaden.
    http://www.meganova.org/usenet.php?search=angry%20beavers
    maar op 1 of andere manier lukt me dat niet, wie helpt me?
    gr.matthijs

Dat is een torrentsite,
    maar je hebt een of andere stomme pc-usenet reader nodig, zeggen ze.
    op de mac kan ’t gewoon met Unison, of Thoth, of MTnewswatcher. Oh ja, je provider moet die nieuwsgroepen wel aan bieden via zijn nieuwsserver, of usenetserver.

gebruik de zoekfunctie van dit forum, zou ik zeggen, er is al zoveel over gepost

Bijdrager
    mink

Goed Unison is ook een optie maar kan ik dan die files downloaden, want met de thunderbird app lukt het mij niet.
    Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de app. :mrgreen:

Bijdrager
    mink
    ”rastabob”

Dat is een torrentsite,

Geen torrents want daarvoor gebruik ik Azureus. en torrent bestanden kan ik gewoon downloaden en laden in Azureus.

gr.m

Geblokkeerd
    Anoniem

Tuurlijk is betalen (steunen) beter… en ja met Unison kun je alle bestanden downloaden die je maar wil.

Echter is dit ook niet helemaal legaal dus het spreekt zichzelf wel een beetje tegen… Unison steunen om op die manier illegaal aan software, muziek wat dan ook te bemachtigen.

Zolang je maar niet met jezelf in de knoop ligt… :wink:

Bijdrager
    rastabob

weet ik, maar het is wel een torrentsite :P

dat gedeelte werkt niet via bittorrent, maar via Usenet. Iets ingewikkelder dan torrents. er is wel een Usenet-equivalent van torrents -dat zijn .nzb files- maar die biedt deze site niet aan. (en dan nog moet je wel Usenet-toegang hebben, via je provider, of eventueel een betaalde server a la Giganews.

Zoek nog maar wat verder in de forums, met de zoekfunctie, dan komt het allemaal goed

Moderator
    unSOUND

Ga ik m’n uiterste best doen om allemaal F.A.Q.s te schrijven
    voor de mensen hier, gaan ze ze niet eens lezen….

Oftewel: wrijf je ogen even uit, en kijk 2 topics boven je !

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1017189#1017189

Bijdrager
    rastabob
    ”Shyos”

Tuurlijk is betalen (steunen) beter… en ja met Unison kun je alle bestanden downloaden die je maar wil.

Echter is dit ook niet helemaal legaal dus het spreekt zichzelf wel een beetje tegen… Unison steunen om op die manier illegaal aan software, muziek wat dan ook te bemachtigen.

Zolang je maar niet met jezelf in de knoop ligt… :wink:

Nou ja, ik roep in mijn posts niet meteen op tot het kraken van een mooi stukje software. Jij wel, daar stijger ik alleen maar tegen. (ook omdat het binnen Macosx.nl niet de bedoeling is om illegale praktijken aan te prijzen, is mij ooit verteld)
    En verder ben ik ook niet roomser dan de Paus inderdaad, met Usenet kun je ook ‘legale’ dingen ophalen, maar ze zijn zeldzaam ja :lol:

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”unSOUND”

Ga ik m’n uiterste best doen om allemaal F.A.Q.s te schrijven
    voor de mensen hier, gaan ze ze niet eens lezen….

Oftewel: wrijf je ogen even uit, en kijk 2 topics boven je !

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1017189#1017189

Helemaal geweldig… het is inderdaad niet zo helder allemaal :P

en Rastabob… je hebt helemaal gelijk, ik mag mensen niet aanzetten tot illegale praktijken :oops:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.