12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    glimburger

usb wireless adapter

Heb op mijn iMac een DLINK DWL122 USB-adapter aangesloten om op die manier draadloos in contact te komen met mijn (eveneens) DLINK-router. Na enkele driver-probleempjes (die ondertussen opgelost zijn) werkt alles zoals het hoort. Of toch bijna…
    Als ik de iMac (G4/800 – OS 10.3.5) in sluimerstand zet, en daarna terug wakkerschud, vindt hij erg snel de verbinding terug, en kan ik probleemloos op het internet, maar als ik de computer helemaal uitschakel en terug opstart, moet ik ook de usb-adapter even uittrekken en opnieuw inpluggen, pas dan herkent ie de adapter en wordt er naar beschikbare netwerken gezocht. Is dit ongemak op een of andere manier te omzeilen ?

Thanx…

Bijdrager
    iJan

Welke driver gebruik je?

Bijdrager
    glimburger
    ”iJan”

Welke driver gebruik je?

de meest recente die ik van de DLINK-site kon downloaden (versie 1.32). Op de meegeleverde cd-rom was het een oudere versie.

Bijdrager
    Frans

Is het ding aangesloten op een USB-poort die stroom krijgt ? Dus ééntje die aangesloten is op een voeding ?

Frans

Bijdrager
    glimburger
    ”Frans”

Is het ding aangesloten op een USB-poort die stroom krijgt ? Dus ééntje die aangesloten is op een voeding ?

Frans

Ik probeerde ’t ding eerst aan te sluiten op het toetsenbord, maar daar kreeg ik te weinig stroom, dus dan maar achteraan aangesloten, en daar werkt ie perfect, behalve dan dat ik na het starten de adapter ook nog eens opnieuw moet inpluggen alvorens ie herkend wordt.

Bijdrager
    iJan

Ik heb dezelfde adapter met driver 1.32. Ik werk met Mac OS 10.3.5. Tijdens het internetten loopt de computer zeer regelmatig vast. Heb jij dat ook?

Bijdrager
    glimburger
    ”iJan”

Ik heb dezelfde adapter met driver 1.32. Ik werk met Mac OS 10.3.5. Tijdens het internetten loopt de computer zeer regelmatig vast. Heb jij dat ook?

Ja, regelmatig dat ie kompleet blokkeert, en dat ik ‘m manueel moet uitschakelen en opnieuw opstarten.
    Ben ondertussen aan’t overwegen of ik toch niet beter de airport-antenne zou kopen en in de iMac steken.

Bijdrager
    glimburger
    ”iJan”

iJan,

Ik heb de dlink gewoon teruggebracht naar de winkel waar ik ‘m kocht en keurig m’n geld teruggekregen. Ik had ondertussen bij IT Pro in Gent de airport kaart besteld, vrijdag ben ik ze gaan afhalen en nu werkt alles perfect…..
    Deze oplossing kostte me 109 euro, terwijl het met de dlink maar 41 euro was, maar nu werkt alles tenminste zoals het hoort, en dat is mij wel 68 euro waard.

Bijdrager
    2manydjs

http://www.macupdate.com/info.php/id/15997

Nieuwe driver.
    Ga hem nu uit proberen.

Bijdrager
    glimburger
    ”2manydjs”

http://www.macupdate.com/info.php/id/15997

Nieuwe driver.
    Ga hem nu uit proberen.

Laat je ons ook weten of de problemen opgelost zijn ?

Bijdrager
    2manydjs

tot nu toe nog niet.
    het begon al leuk met een kernel panic tijdens het opstarten (zelfs al voordat mijn scherm blauw werd…)
    Verder maakt de driver de machine zo traag als stroop..
    Heb nog geen oplossing..

Bijdrager
    glimburger
    ”2manydjs”

tot nu toe nog niet.
    het begon al leuk met een kernel panic tijdens het opstarten (zelfs al voordat mijn scherm blauw werd…)
    Verder maakt de driver de machine zo traag als stroop..
    Heb nog geen oplossing..

zoals ik al eerder zei : ik had hetzelfde probleem, gewoon de usb-adapter teruggebracht, een originele airport-kaart in de iMac, en het werkt gewoon superperfect !
    Was dus wel duurder, maar ik hoef me nu ook nergens meer druk om te maken, en da’s me dat prijsverschil wel waard.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.