6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Michel020

USB WiFi adapter & Yosemite

Hoi,

Ik heb moeite om een USB WiFI adapter te vinden met een driver die het in Yosemite doet.
    Iemand toevallig een gouden tip voor een snelle, stabiele USB-stick die zonder problemen
    in 10.10.1 werkt? Ik verschillende opties geprobeerd, maar kan telkens niet de juiste software
    installeren. Aangezien de Airportkaart van mijn Macbook Pro (mid 2010) ermee is opgehouden
    ben ik nu afhankelijk van ethernet, niet heel handig als je veel onderweg bent.

Dank alvast!
    Michel

Bijdrager
    MacKevin11

Ik heb ooit eens een Hackintosh gebouwd, daar heb ik toen extern een bluetooth-dongle en een wifi-dongle op aangesloten, beide via usb. Bij beide devices stond nergens expliciet dat Mac ondersteund was, je had minimaal een computer nodig met Windows XP en een USB 2.0 poort.
    Zonder enige drivers geïnstalleerd te hebben werkte deze prima. Zelfs via het bluetooth-/wifi-icoontje bovenin de balk.
    Dit werkte prima i.c.m. mijn Apple Wireless Keyboard en de MagicMouse 2.

Ik denk dat je hier dus niet zo op hoeft te letten. En anders ga je naar de winkel en leg je uit dat je er een voor je Mac nodig hebt. Als ze zelf ook niet weten of dat gaat werken spreek je gewoon af dat je ze mee neemt en als ze niet werken je ze weer kan ruilen (dat kan ook zonder dat je dat afspreekt natuurlijk).

Bijdrager
    KarelWillem

Niet zo ouderwets doen h├Ę, Michel020.:)

http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wn725n-wireless-n-nano-usb-adapter-150-mbps/1003004012437373/

Bestellen, proberen.
    Niet werkend? Gratis terug sturen.

Bijdrager
    Michel020

Denk voor de reacties. Ik ben bij Dixons en Mycom geweest, heb het probleem uitgelegd, en ben ondertussen 5 USB-sticks verder
    die het allemaal niet doen op mijn Macbook, omdat er geen drivers beschikbaar zijn. Vandaar mijn vraag of er iemand toevallig met eentje werkt
    die het gewoon doet:) Anders ga ik inderdaad maar eens een rijtje USB-sticks op Bol.com af.

Bijdrager
    MacKevin11

Het kan zijn dat ze alleen werken als je ze aansluit alvorens de laptop aan te zetten.

Bijdrager
    Vroegah
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.