6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    1973

USB vs Firewire (opgelost)

Ik heb een externe harddisk voor mijn MacMini. De harddisk heeft twee mogelijke aansluitingen, USB 2.0 of Firewire. Wat is wijsheid? Aansluiten via USB 2.0 of Firewire?

Bijdrager
    Dick de Roos

Nogal een overbodige vraag. FireWire heeft (zeker voor een Mac) veel voordelen t.o.v USB 2.0.
    Bij de aankoop kan de prijs nog meespelen, maar als je dat ding al hebt is het duidelijk: FireWire.
    Hooguit nog een kabeltje kopen. :apple:

Bijdrager
    1973

Inhoeverre is de vraag overbodig? Ik wist het antwoord niet. Maar het is me nu helemaal duidelijk. Dank voor het antwoord.

Moderator
    unSOUND
    ”Richard

Inhoeverre is de vraag overbodig?

Waarschijnlijk omdat deze vraag in inmiddels een stuk of 25 topics gesteld is denk ik, en omdat de voordelen van FireWire in elk willekeurig “externe HD” topic genoemd worden…

Ter illustratie nog een klein tabelletje wat ik een tijdje geleden gemaakt heb, waarbij de de tijd opnam die het duurde om een aantal bestanden over te zetten via de verschillende manieren. Daarbij hield ik ook bij hoeveel % van de processor belast werd door het kopiƫren. USB laat daar duidelijk zien dat het niet alleen trager is, maar ook je CPU zwaarder belast.

Bijdrager
    1973

Het is me nu helemaal duidelijk! Erg bedankt voor jullie antwoorden (en geduld;-) ). Ik zal vanavond meteen de USB kabel vervangen door de Firewire kabel :lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.