5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroen-B

USB video grabber wordt niet herkent als video input

Om een vogelnestje te kunnen volgen heb ik een IR cameraatje opgehangen in het nestkastje. Dit is een camera met RCA (tulps) output. Om het beeld naar mijn Mac te kunnen streamen gebruik ik een video grabber, die RCA omzet naar USB. Met een simpel tooltje dat bij die adapter hoort (EasyCap) kan ik het beeld tonen, maar in andere programma’s (Ustream, VLC) wordt de camera niet herkend als video input. Daar ziet hij namelijk alleen de ingebouwde camera in de Mac.

Als ik in de Systeeminformatie van de mac ga kijken, zie ik onder “USB” zowel de iSight als de “USB 2.0 Video Capture Controller” staan. Die laatste dat is degene waaraan de camera is aangesloten. Ik kan die alleen nergens als video input selecteren, in geeneen ander programma.

Iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat ik die “USB 2.0 Video Capture Controller” als video input kan gebruiken?

Bijdrager
    Beech

Heb je de goede drivers ?

Bijdrager
    TheBigZ

Je zou deze kunnen proberen: http://www.bentrask.com/easycap/

Moderator
    Night

Het is makkelijk dat je gelijk de namen en typenummers noemt van de hard- en software die je gebruikt. Dat is makkelijker zoeken voor degenen die je willen helpen. “Een IR cameraatje” en “een video grabber” is wel een beetje vaag…

Bijdrager
    Jeroen-B

@beech: die zoekopdracht heb ik inderdaad ook al gedaan, maar via dat soort sites kom ik altijd alleen maar uit bij gesponsorde programma’s. Jij enig idee welke sites van die zoekresultaten ik zou kunnen gebruiken?

@thebigz: dat is het “simpele tooltje” wat ik bedoelde. Daarmee kan ik wel beeld tonen, maar de Mac ziet hem niet als “source” om in andere programma’s te gebruiken.

@night Wat het merk van het cameraatje is weet ik niet, jaren geleden op dealextreme gekocht. Het is er een met tulp output dus daar is geen specifieke software/drivers voor. De adapter (EasyCap, heeft geen kenmerk/serienummer of wat dan ook), daar moet ik denk ik de goede drivers voor hebben… Maar die zijn dus moeilijk te vinden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.