9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    erik cremers

USB stUck

hallo!

Ik heb een probleem met mijn USB stick; wanneer ik bestanden van de stick wil verwijderen (d.m.v. slepen naar de prullenbak) verdwijnen weliswaar de icons, maar geeft INFO aan dat de bestanden nog steeds ruimte in beslag nemen op de stick! Ik had dit zelfde probleem met mijn vorige stick, en kan nu alleen de bestanden via een PC verwijderen (waar wel een folder TRASH te zien is). Is er een mogelijkheid hidden files te laten zien? Ik heb weergaveopties al geprobeerd, zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt!
    ERik

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je bestanden van je stick naar de prullemand sleept, staan ze fysiek nog
    altijd op de stick zelf. je moet de prullemand dus wel legen dan:P

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    fatbastard

@joram hoe krijg jij iets fysieks op je usb-stickie?

maar eh idd de trash legen is wel een goed idee

Bijdrager
    yoho

Ik heb dat (op aanraden van een andere maccer ) opgelost door de .Trashes folder op de stick weg te gooien en vervolgens een bestand aan te maken dat .Trashes heet. Er was ook nog iets met rechten er op zetten maar dat wil me even niet te binnen schieten. Ga ik nog even uitzoeken thuis.

Het netto effect is dan dat bestanden die je van je stick gooit direct naar “af” gaan en niet langs de prullebak komen

Gr Erik

Bijdrager
    fistkikker
    ”erik

hallo!

Ik heb een probleem met mijn USB stick; wanneer ik bestanden van de stick wil verwijderen (d.m.v. slepen naar de prullenbak) verdwijnen weliswaar de icons, maar geeft INFO aan dat de bestanden nog steeds ruimte in beslag nemen op de stick! Ik had dit zelfde probleem met mijn vorige stick, en kan nu alleen de bestanden via een PC verwijderen (waar wel een folder TRASH te zien is). Is er een mogelijkheid hidden files te laten zien? Ik heb weergaveopties al geprobeerd, zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt!
    ERik

Mocht het legen van de prullenbak niet helpen is er altijd nog het bekende trucje met de terminal.

Open je terminal (staat bij hulpprogramma’s)
    type ‘cd /Volumes’ en enter, zonder de aanhalingstekens, uiteraard.
    Type ‘ls’, je krijgt nu een overzichtje van de verschillende volumes op je mac, als directories.
    ga met ‘cd’ (afkorting van change directory) naar je usb-stick
    type ‘ls -a’, door de -a van all laat hij ook verborgen bestanden zien
    als het goed is staat er onder andere een .Trash bij
    die punt aan het begin is onder alle unix0varianten een verborgen bestand
    doe nu ‘cd .Trash’ en in .Trash aangekomen ‘rm -r .’ dat hij alles in die directory moet wissen (rm van remove), ook andere evt. directories
    Mogelijk klaagt hij over gebruikersrechten. dat los je op door ‘sudo rm -r .’ in te typen. door dat sudo vraagt hij om je administratorpassword en krijg je tijdelijk administratorgebruikersrechten.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”fatbastard”

@joram hoe krijg jij iets fysieks op je usb-stickie?
    maar eh idd de trash legen is wel een goed idee

Hehehe, ’t is maar een ‘figure of speach’ natuurlijk;)
    Bestandjes die je van je USB-stick in de prullenmand sleept,
    staan nog altijd gewoon op de stick zelf.
    Net zoals wanneer je iets in de prullenmand sleept vanaf een willekeurige
    plek op je HD, staat het bestandje nog steeds op de HD.
    WIl je dat iets écht weg is, dan zul je de prullenmand (veilig) moeten legen.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    erik cremers

hoe dom, natuurlijk totaal niet gedacht aan het eenvoudig legen van de prullenbak……
    simpele oplossingen voor simpele zielen……
    In ieder geval bedankt voor een VERHELDERENDE dag, hehe

Bijdrager
    AlexdePalex
    ”Waterman”

doe nu ‘cd .Trash’ en in .Trash aangekomen ‘rm -r .’ dat hij alles in die directory moet wissen (rm van remove), ook andere evt. directories

Misschien overbodig, maar als je wildcards gebruikt voor het verwijderen van hidden files, vermijd dan zeker de volgende combinaties:
    [code:1:390ed3fba8]rm -r .*[/code:1:390ed3fba8]
    of
    [code:1:390ed3fba8]rm -rf .*[/code:1:390ed3fba8]

Bijdrager
    Pink Grapefruit
    ”erik

hoe dom, natuurlijk totaal niet gedacht aan het eenvoudig legen van de prullenbak……
    simpele oplossingen voor simpele zielen……
    In ieder geval bedankt voor een VERHELDERENDE dag, hehe

:oops:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.