8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gwenda

USB sticks en Keyboard worden niet herkend

[1] Heb iMac11,3 – Intel Core i5, draait op X10.6.8. Sinds enige tijd heb ik geen toegang meer tot de inhoud van al mijn usb sticks… Het image ervan verschijnt NIET op het bureablad, evenmin in de navigatiekolom. Heb alle poorten getest. Ook dat in findervoorkeuren ‘alles’ is aangevinkt om te verschijnen op bureaublad en in navigatiekolom.

[2] inmiddels doet mijn wireless keyboard het ook niet meer [batterij leeg]; keyboard leek me definitief kapot, want er passen maar 2 nieuwe baterijen in, de 3e [lege] achterin, krijg ik er niet uit. Heb een nieuw keyboard besteld [wired, dat wilde ik sowieso al een tijd], in usb-poort gestoken, maar werkt niet. Op bijsluiter in doos staat echter wel: vanaf 10.7. Heb de onlinestore gemaild , die hebben een mac op 10.6.4 draaien en hetzelfde keyboard getest. Bij hun functioneert ie wel, zeggen ze. Toen had ik het apple keyboard al terug gestuurd om te ruilen voor een Avance wired for Mac, wellicht gaat die het wel doen. Dat gaat een paar dagen duren.

[3] al die tijd typ ik met virtueel toetsenbord, dus ik durf imac niet te herstarten voor een of ander en ben bang voor e.v. vastlopen, want zonder werkend toetsenbord kan ik niet mijn wachtwoord invoeren indien – zoals ik vermoed, kan me niet herinneren – de bovenbar (nog) niet verschijnt bij opstart om het virtuele keyboard te openen. Of verschijnt die bovenbar bij opstart wel? Dat zou me alvast heel erg gerust stellen. Stel je voor dat mijn mac vast loopt, ik geen toegang kan krijgen tot de computer omdat blijkt dat probleeem [1] en [2] gerelateerd zijn! iets lijkt me aan de hand met het niet herkennen van usb-apparaten. Daarentegen, mijn aangesloten tekentablet functioneert weer wel; printer weet ik niet, die staat tijdelijk onbereikbaar achter dozen ivm een verbouwing.

Ik hoop dat iemand me kan helpen !

Bijdrager
    jjmac1975

Hi Gwen,

1 en 2:
    Het kan een heel ingewikkeld probleem zijn maar misschien kun je als eerst eens het tekentablet afkoppelen en kijken of de usb sticks en het nieuwe toetsenbord (zodra deze binnen is) nu wel geaccepteerd worden.

3:
    Je kunt bij Gebruikers en groepen in de Systeemvoorkeuren de Inlogopties aanpassen door bij Automatisch inloggen je eigen account te kiezen.
    Bij het opstarten zul je dan niet worden gevraagd om een wachtwoord in te voeren.

Bijdrager
    Gwenda

1 en 2 : Ook de poort van het tekentablet getest. No luck. Ik wacht het nieuwe toetsenbord af en houd hoop.
    3 : Bedoel je via systeemvoorkeuren/accounts/inlogopties >opties, ik onderstaand moet aanvinken?

STANDAARD ACCOUNT USer ToegestaanBeheerComputer

M.b.t. “Bij het opstarten zul je dan niet worden gevraagd om een wachtwoord in te voeren.”

Dat is een heel slimme (tijdelijke) noodoplossing ! Maar … wat betekent dat voor mijn veiligheid. Ik heb slot op voordeur, niet dat ik nu komende week een inbreker in huis vrees, maar stel er zit spy/malware op mijn Imac, of dat gebeurt de komende dagen. Hebben de criminelen dan nog MEER mogelijkheden/vrijheid om schade toe te brengen vanaf het moment ik mijn wachtwoord ophef ?

Dit laatste probleem brengt me op nog een vraag, een aparte topic waardig [bizar nog niet is aangemaakt/zal ik doen]. Paar dagen dagen geleden googlede ik op mijn voorletters en achternaam en kreeg [oude]adresgegens, telnr te zien, en ik zou een bedrijf zijn. Nooit enige toestemming gegeven. Ben naar de site gegaan [stom misschien], ben me rot geschrokken, totale kwats de privacy en servicevoorwaarden, geen kvknr., adres in duitsl. , geen telnr, erg louche dus. Vond over de site een klacht op Radar forum en iemand wist te vertellen dat vorige zomer een persoon tegen de site aangifte had gedaan [waarop politie geen actie heeft ondernomen, zo veel is duidelijk] en een ander zei dat bij benadering van de site zijn ANTISPY/MALWARE-PROGRAMMA OP TILT SLOEG… Het ‘kwaad’ is dus mogelijk bij mij nu al geschied, want ben op de site geweest.

Kortom, lijkt me noodzakelijk dat ik jouw tip 3 nu wel moet gebruiken om met spoed een programma te kunnen installeren die mijn Imac scant op mal/spyware .

URGENT! WIE HEEFT TIPS en ERVARING met GOEDE ANTISPY/MALWARE voor OSX ?

Bijdrager
    jjmac1975

Bedoel je via systeemvoorkeuren/accounts/inlogopties >opties, ik onderstaand moet aanvinken?

Misschien is het aan de hand van een afbeelding duidelijker, waarbij “test” vervangen wordt door je eigen gebruikers account.

Als er niemand onbevoegd (fysiek) bij de mac kan is er niets aan de hand en kun je in ieder geval weer een keer herstarten wat misschien al enig resultaat op kan leveren m.b.t. de usb problematiek. Je kunt natuurlijk dit automatisch inloggen na een keer herstarten gewoon weer uitschakelen.

Wat betreft ANTISPY/MALWARE m.b.t. mac… google even…

Bijdrager
    Gwenda

Bedankt JJ Mac! Besef nu dat ik bij eerste installatie als testje die “ STANDAARD ACCOUNT “ zelf had aangemaakt (met die naam). Die heb ik nu als overbodig verwijderd.Dan blijft er nog over:

Onder kopje ‘Mijn account’ / heet bij jou ‘ Huidige gebruiker’ (!)

xyz xyzxyz ( ‘Willem Wever’)
    Beheerder

En onder het kopje ‘ Andere accounts’ / heet bij jou ‘Andere gebruikers’ :

AFullName
    Standaard

Gastgebruiker
    Uitgeschakeld

[AFullName was idem dito zo’n trial, als ik daarop klik, krijg ik de opties: Stel wachtwoord opnieuw in | sta toe dat gebruiker deze computer beheert en ouderlijk toezicht]. Nooit gebruikt, kan me wachtwoord niet herinneren, voor aantekeningen daarover moet ik diep in archieven zoeken – dus die zal ik er dus ook afgooien. Maar dan heb ik geen ‘Andere Gebruikers’ om te kunnen selecteren. ik dacht dat ik= xyz xyzxyz= de beheerder= automatisch ook user = automatisch eigenaar van een accounttoewijzing.

Hoe dan ook, als ik het goed begrijp moet ik dus eventjes een nieuwe ‘Andere account’ / ‘Andere gebruiker’ aanmaken om die te kunnen selecteren in ‘inlogopties’. Maak ik daar een begin mee, dan krijg ik onder andere de vraag een wachtwoord in te voeren: is dat verplicht/verstandig in mijn situatie nu ? of maakt dat niet uit? Ik bedoel, als de pc maar opstart en direct mijn bureaublad laat zien – neem aan je getest heb/zeker weet – kan ik het virtuele toetsenbord openen en alle docs openen /bewerken , alle wachtwoorden invullen die pc me vraagt, toch? of moet ik de account eerst ook beheerdersbevoegdheid geven?

Sorry voor complexe tekst, had schermafbeelding gemaakt, maar krijg die niet in mijn reactie gesleept.

Bijdrager
    jjmac1975

Hoe dan ook, als ik het goed begrijp moet ik dus eventjes een nieuwe ‘Andere account’ / ‘Andere gebruiker’ aanmaken om die te kunnen selecteren in ‘inlogopties’

Gewoon de account (beheerder of standaard) die je nu gebruikt op “automatisch inloggen” zetten en als bevestiging van deze actie moet je inderdaad je wachtwoord opgeven…

Bijdrager
    Gwenda

GELUKT!!! Maar heb wachtwoordveld leeg gelaten hoor ! En het vlaggetje in de bovenbar waaronder het virtuele toetsenbord zit, was er niet automatisch, dus was even schrikken. Dat had ik via pen/muis eerst in moeten stellen [op de maagdelijke acccount], maar was niet nodig want na het opstarten herkende mac usb-sticks en toetsenbord weer. Heb eea weer op oude inlogaccount/beheerder teruggezet. BEDANKT!!!

Bijdrager
    jjmac1975

Top!

Mooi dat het weer werkt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.