10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

usb sticks dupliceren

Ik wil een film op meerdere sticks kopiëren.

Vanaf mijn iMac wil ik 10 sticks naar EXFAT formatteren en er dan een MP4 bestand opzetten.

Ik heb een 10 poorts USB3 hub.

Hoe te handelen om ze tegelijk te formatteren en te kopiëren?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    KarelWillem

Standaard in macOS gaat dat niet werken.

Je kan sowieso maar één drive tegelijk formatteren.

Dit waarschijnlijk om te voorkomen dat een warrige gebruiker al zijn drives in één keer naar de hemel helpt. .;)

Bijdrager
    KarelWillem

Effe zo’n dingetje kopen…

https://www.kanguru.com/duplication/usb-duplication-systems.shtml

Maar ik heb nog niets gevonden wat dat op een low budget manier zou kunnen doen in één keer.

Bijdrager
    GoeieDag

Je steekt waarschijnlijk meer tijd in dit draadje dan het je kost om die stickjes even stuk voor stuk te formatteren en het bestandje erop te slepen…

Bijdrager
    KarelWillem

:)

Bijdrager
    computer space

Doe het met de kloontool van de Raspberry Pi, scheelt een hoop gedoe. Een keer image maken, en dan dupliceren. Formateren gaat dan ook direct mee.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, maak er eentje en gebruik dan een stuk software om een schijfkopie daarvan op alle andere te zetten. Als het moet kan dat met dd in de terminal, maar om eerlijk te zijn kun je beter op zoek naar iets gebruiksvriendelijkers.

Bijdrager
    KarelWillem

Topicstarter is allang weer vertrokken en die 10 stickjes zijn vast al klaar inmiddels.

Maar wat jullie hierboven als suggesties geven snap ik ook niet heel veel van. .;)

‘Kloontool van Raspberry Pi’? Wat, hoe, waar??? (*)

‘Gebruik een stuk software’? Wat, hoe, waar???

(*) https://github.com/billw2/rpi-clone

Na een alinea door die tekst worstelen ben ik allang afgehaakt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    GoeieDag

Het gaat om eenmalig 10 stickies. Per ding lost je dat 10 tot 30 seconden formatteren via Schijfhulpprogramma. Dan nog even het bestand erop slepen. Waar gaat het over?!

Had de reactie van KW nog niet gezien toen ik dit poste. Maar duidelijk: waarom makkelijk doen als het ook (heel) moeilijk kan, zoals KW terecht opmerkt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door GoeieDag.
    Bijdrager
    Brombeer

Getuige menig twitterfilmpje verzinnen de mensen momenteel de gekste dingen om de quarantainetijd door te komen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.