9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hopsa

USB stickie doet het niet in een LaCie..?

Beste vrindjes en vrindinnetjes

usb stikjes hebben de vervelende neiging om niet in een USB poort van mijn Lacie scherm te kunnen mounten.
    De mededeling ‘Krijgt geen stroom’ verschijnt al gauw op mijn scherm (dezelfde LaCie notabene!)
    Hoezo krijgt geen stroom?
    Er zit v*rd#r*E een heuse adapter aan die zich voedt via het lichtnet!

Waarom doet ie het nu niet? En nee mijn USB poorten op de G5 zitten allen volgeprikt, nou is dat niet zo moeilijk met maar liefst 3 usb poorten.
    En daar zitten mijn toetsenbord, wacom en scherm USB hengsel aan vast, want een quarkdongel (ja echt!) en een scanner zitten weer daarin (het LAcie ding).
    Die hebben weer geen stroom nodig, want dat hoeft blijkbaar niet.

Bijdrager
    klaus

Die usb hub in je scherm zal niet selfpowered zijn. Daar kan je weinig aan veranderen, buiten een extra usb hubje kopen (met externe voeding), die aansluiten op je G5, en dan de randapparatuur die stroom nodig heeft daaraan hangen.

Bijdrager
    hopsa

Oei da’s balen!

En er is geen other way around? systeemvoorkeur of zo?

Mag ik hierop zeggen dat ik dat bijzonder stom vind van LACie!!!

Is dat ook met apple schermen??

Bijdrager
    klaus

Welk lacie scherm heb je juist?

Ik zie niet meteen usb hubs op de lacie tft reeks die nu op hun site staat. Dan kunnen we mss verder kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Mss is het zelfs enkel usb 1.1 als het een ouder scherm is.

Bijdrager
    Napsju

Dit heb ik ook wanneer ik een USB-sick in mijn Apple toetsenbord steek. Ook uiterst irritant want wanneer ik beide in een non-self-powered USB-hub steek werkt de boel wél gewoon.

P.s. Was die poll nou écht zo nodig?

Bijdrager
    hopsa

@klaus
    Ik heb een Photon vision 20″
    Achterop de standaard waar het scherm in staat zitten drie uitgangen, eentje voor de USBdraad van LAcie zelf en de twee andere voor USB’s die geen stroom behoeven en via de LACie draad in de G5 terechtkomen

@napsju
    , tuurlijk een poll is toch leuk!?!?

Bijdrager
    hopsa

Nou ik heb mijn plugjes omgegooid en de scanner moet ik dan maar zo af en toe in- en uitpluggen.

Daar heb ik immers meer tijd voor want mijn computer schijnt sneller te zijn dan vroeger. :roll:

Het is idd USB 1.1

Ach ja, maar nou weet ik nog steeds niet of de :apple: schermen dat ook hebben!!?!?!
    iemand?

Bijdrager
    Napsju

Mijn Apple Cinema Display 20″ is gewoon USB2.0 en mijn bovengenoemde USB stick werkt ook prima via deze hub.

Bijdrager
    hopsa

OK dan, ik weet de volgende keer wel wat ik dan haal!

tnx Napsju!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.