5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    AnoukMLDR

USB stick wordt niet meer gelezen

Sinds een uur of 2 wordt mijn 32GB Micro VaultĀ® USB flash drive van Sony niet meer door mijn MacBook Pro gelezen. Heel vreemd, want een aantal minuten daarvoor heb ik nog bestanden geopend vanaf deze USB stick.

Ik moet daar wel gelijk bij vermelden dat ik de USB niet veilig verwijderd heb. Niet zo slim achteraf gezien.

Deze melding krijg ik als ik de USB stick in mijn laptop steek: “De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen. Initialiseer / Negeer / Verwijder media”.

De USB stick verschijnt niet in Finder, maar wel in Schijfhulpprogramma. Ik kan echter niets met de USB stick (niet controleren / herstellen).

Ik vrees inmiddels voor mijn bestanden (waar ik ook geen back-up van heb). Dom, dom, dom!

Is er iemand met suggesties? Of heb ik dikke vette pech en kan ik de USB stick beter opnieuw formatteren? De USB stick is nog geen maand oud en ik heb de USB stick na aanschaf wel gelijk geformatteerd naar FAT, maar in Schijfhulpprogramma staat dat hij niet geformatteerd is. Vreemd.

Bijdrager
    Goodheart

Je kunt nog proberen of een Windows systeem je stick wel kan uitlezen. Verder is er altijd nog TestDisk/PhotoRec van cgsecurity maar dan ben je wel op heel laag niveau bezig, dus buitenom het bestandssysteem.

Moderator
    Strifer

Soms helpt het om hem eerst in een windows of andere Mac te stoppen. Als je hem daarna weer in je eigen Mac stopt zou het zo kunnen zijn dat ie het weer doet (eventueel met een herstart). Geen garanties, maar zo heb ik ooit succes gehad met een USB stick.

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Je kan ook proberen de schijf permissies te herstellen.

Bijdrager
    cmug

Ik heb altijd al wat tegen Sony gehad. Het is niet mijn merk. En volgens mij is Sony en Apple spullen samen gebruiken ook geen goed huwelijk. Nou dat lijkt weer aardig uit te komen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.