28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

USB stick! Welke?

Ik ben van plan om een USB stick te kopen! Trefwoorden: snel, betrouwbaar, goedkoop(ik heb een cadeaubon van Bol.com maar hun zijn niet echt goedkoop) en compatible met natuurlijk OSX. Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar het merk Sandisk (ken 2 mensen met dit merk).

Maar natuurlijk zitten hier meer mensen die hun ervaringen kun mededelen en me tips kunnen geven (wat is U3 en kan ik daar wat mee)…

Bijdrager
    J.

met u3 ben je als mac gebruiker niks, u3 laat namelijk toe dat je op een windows pc je eigen account met daarin je eigen programma’s en instellingen kunt opstarten vanaf die stick en niet achterlaat op de desbetreffende pc als je de stick eruit trekt. Verder zijn zowat alle usb-sticks hetzelfde… Ik ben persoonlijk heel tevreden van de cruzers van scandisk. Als je een apple toetsenbord hebt kan het wel zijn dat sommige usb sticks niet in die usb poorten gaan. Wegens te weinig stroom. De cruzer heeft daar geen last van.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb gewoon de eerste de beste gekocht.
    Merk Intenso. 1 Gb voor 19,95. Geen idee meer waar.

Werkt perfect. Zo’n beetje elke USB-stick is OSX compatible.

Bijdrager
    Blik

Even offtopic:

Ik ben persoonlijk heel tevreden van de cruzers van scandisk.

Het merk is Sandisk.

Verder ben ik het wel mee eens dat dit goede USB sticks zijn en tevens niet duur

Bijdrager
    computer space

Zit er nog veel verschil in (schrijf) snelheid?
    Ik had laats 300Mb met een stick verhuisd, en vullen van de stick duurde ongeveer 10x zo lang als leeghalen (half uur vs 3min):?
    Zijn er ergens benchmarks van die sticks bekend?

Bijdrager
    Misja

Je kan ook een tweedehands iPod shuffle kopen, zo’n staafje van 1 Gb.
    Werkt ook prima als USB stick.

Bijdrager
    Kameleman

39,99 euro voor 2GB Sony MicroVault
    (makro belgie)
    snel en betrouwbaar

Bijdrager
    smoothly

Ik heb de voorloper van deze nieuwe Sandisk Titanium Cruzer

Niet extreem goedkoop, maar wel erg snel, betrouwbaar en degelijk. Echt een top stick, zeker ook omdat hij in je apple toetsenbord functioneerd, zoals al eerder werd vermeld.

Bijdrager
    jago

http://www.memoryshop.be/product/21055/sandisk-cruzer-micro-256-mb.html
    Ik heb deze al 2 jaar, en ben er ZEER tevreden van. Als ik een nieuwe zou kopen koop ik zeker deze terug, wel in 512MB uitvoering wss.

Bijdrager
    noxius

Bijdrager
    lorre

Ik heb mij vorige week één van corsair besteld.
    http://www.boston.co.uk/stuff/doctord/280705-1/
    Niet dat het met dagelijks gebruik zo zal te lijden hebben, maar ik ben van plan deze aan mijn autosleutels te hangen als sleutelhanger. De prestaties zijn zeker niet slecht te noemen, dit samen gaf mij de doorslag om voor deze stick te kiezen.

Bijdrager
    Juch

ik zou gewoon de grootste kopen die je kan, tegen de prijs die je wilt betalen. Dus als je max 25 euro wilt uitgeven…koop dan de groots mogelijke. Al die USB stick zijn praktisch hetzelfde. Alleen het logootje en case is anders.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb ooit een USB-flash-stick van qdi type u2 Disk gekregen.
    Het ding is maar 64 MB, maar ik vind het een prima ding, omdat de dop met een stangetje (een soort handeltje) verbonden blijft met de stick.
    Zo kan je het dopje niet kwijtraken.
    De uitvoering is ook goed. Als dat van belang mocht zijn.
    Ik heb op de website van QDI geen USB-stick meer gevonden, maar het idee en de uitvoering is prima.
    Een beetje overbodig bericht eigenlijk zie ik nu.
    Nu ja, dat stangetje om de dop vast te houden, daar ging het eigenlijk om.
    :roll:

Bijdrager
    Osiso

Ben zelf van plan om die usb-stick van 4 gig voor 55 euro te kopen. Iemand die ook gezien?

Bijdrager
    olbo

Nou, ik heb een sandisk gekocht! Maar hoe krijg ik die programma’s (voornamelijk PC stuff) van die stick? En hoe wis(formatteer) ik zo’n schijf?

Bijdrager
    olbo

Sorry, moest even de beveiliging eraf halen!!!!!!!!!

Bijdrager
    Jeroen K

Heb vandaag de Scandisk Cruzer Micro USB Flash drive 2GB voor 27,- gekocht.
    Is volgens MediaMarkt en verpakking U3 smart en :apple: geschikt.

Maar krijg er vanaf Installatie DVD alleen geen OSX 10.4 op geïnstalleerd, weet iemand of dat toch kan? Als ik ‘m bootable krijg dan kan ik ‘m pas goed gebruiken. :evil: anders breng ik ‘m terug :(

Bijdrager
    Renzs

Volgens mij kunnen alleen Intel Mac’s van USB (en FW natuurlijk) booten. Niet Intel Mac’s alleen van FW.

Bijdrager
    MacApp
    ”Jeroen

Heb vandaag de Scandisk Cruzer Micro USB Flash drive 2GB voor 27,- gekocht.
    Is volgens MediaMarkt en verpakking U3 smart en :apple: geschikt.

Ik heb die ook.:D Wordt hij bij jou ook verschrikelijk warm???

Bijdrager
    Jeroen K

Dat is me niet opgevallen, na 3 uur dat ik ‘m gisteren aan mijn toetsenbord had nog niet.
    Ik overweeg ‘m terug te brengen, zeker als ik een ander type vind waarvan ik wel kan opstarten >>> GRAAG TIPS!
    Voor puur opslag red ik het niet met 2 of 4 GB.

Bijdrager
    505

Vanaf je G5 kan je met geen enkele USB stick of schijf opstarten.

En als je hem aan je toetsenbord hebt zal bestanden kopiëren traag gaan, het is namelijk een USB 1.1 aansluiting.

Bijdrager
    Jeroen K

Bikkel bedankt voor de info, dan zoek ik niet meer verder. Helaas pindakaas.

Bijdrager
    505

Waarom zou je van een USB stick willen opstarten?

Je kan ook een externe hardeschijf kopen met FireWire. Daar kan je van opstarten.

En misschien kan je zelfs nog een interne hardeschijf voor je G5 kopen.

Bijdrager
    dyn
    ”505″

Vanaf je G5 kan je met geen enkele USB stick of schijf opstarten.

En als je hem aan je toetsenbord hebt zal bestanden kopiëren traag gaan, het is namelijk een USB 1.1 aansluiting.

Booten vanaf een iPod zou prima moeten werken en die zijn tegenwoordig USB en niet Firewire.
    Je kunt het ook goed merken wanneer je je iPod nog aangesloten hebt en reboot; de reboot duurt langer.

Bijdrager
    buxx

Ik heb een Cruzer met U3, prima dingetje, alleen zou ik dat hele U3 eraf willen hebben.
    Het mount namelijk naast het schrijfbare deel ook een CD image met de U3 software.
    Is zo’n stick niet helemaal te wissen zodat ook die ‘functionaliteit’ verloren gaat?

Bijdrager
    klaus

Vandaag ook een cruzer gekocht met U3, even gezocht en blijkbaar heeft U3 op verzoek van vele klanten een programma beschikbaar geinsteld om het te uninstallen. Het is alleen wel windows-only!

http://www.u3.com/uninstall/

Ik probeer het nu uit.

Bijdrager
    JJmac

Platinum 2gb € 19,95 leest en schrijft 10 mb

Bijdrager
    netherfred

http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/4gb-usbflash-roundup_17.html

Degene die het beste verkrijgbaar is hier (4 Gb ca. €55) is een Corsair Flash Voyager.

De snelheden lopen echt uiteen tussen kbit/s en Mbit/s.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.