30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 85)
  • Q:
    Bijdrager
    Jennyan

USB stick verschijnt op buroblad, maar zit niet in de iMac

Ik heb een usb stick geformatteerd in enige optie die er was nl APFS? Nu heb ik daar intussen al heel veel foto’s opgezet, en de stick verwijdert uit de buro-computer. Bij het opstarten vanochtend verschijnt de stick op de computer maar het ligt los op tafel. Rara. Wat kan/moet ik doen??

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Night. Reden: Aangepast
    Inactief
    Anoniem

Je kunt je reactie aanpassen (klik ‘bewerken’ onder je bericht) om woorden te corrigeren en spelfouten (2x burgblad…?) te verbeteren ?. Een stick die niet fysiek in je Mac zit kan niet op je bureaublad verschijnen.. Wat gebeurt er als je er op dubbelklikt, zie je dan de inhoud?

Een herstart helpt ook vaak om gekke dingetjes op te lossen, al denk ik eerder dat je in dit geval zelf iets geks doet of hebt gedaan.. Is het geen kopie van de stick o.i.d?

Bijdrager
    GoeieDag

Als de enige optie APFS was, klopt er al iets niets.

Heb je soms geen (APFS) schijfkopie geformatteerd?

Bijdrager
    Jennyan

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 januari 2021 om 15:24</p>
    Als de enige optie APFS was, klopt er al iets niets.

Heb je soms geen (APFS) schijfkopie geformatteerd?

geen idee. Kan ik dit nog zien ergens?? wat ik nog wel weet is dat de usb stick erin zat en ik via schijfhulpprogramma het heb geformatteerd.

Bijdrager
    Jennyan

Reactie op Antwoordapparaat.  Ik kan de inhoud van de stick bekijken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Jennyan.
    Inactief
    Anoniem

En als je de USB stick erin steekt, wat zie je dan op je bureaublad? Verschijnt er dan nóg een stick?

Bijdrager
    Jennyan

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 28 januari 2021 om 16:04</p>
    En als je de USB stick erin steekt, wat zie je dan op je bureaublad? Verschijnt er dan nóg een stick?

nee hoor het blijft er 1

Bijdrager
    GoeieDag

Plaats eens een screenshot of zo.

Inactief
    Anoniem

USB stick met WiFi zeker ?. Maar ehh, dit moet toch niet zo moeilijk zijn. Een USB stick die niet is aangesloten kun je niet openen en staat niet op je bureaublad. Wat jij dus ziet moet iets anders zijn, een andere stick of een kopie die je zelf gemaakt hebt. Plaatjes kunnen helpen ja, dit is erg weinig info op deze manier.

Doe eens ‘rechts-klik op de stick die je ziet (met de echte stick dus niet aangesloten) en kies ‘Toon info’, Maak daar bv een plaatje van.

Bijdrager
    Jennyan

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 28 januari 2021 om 16:39</p>
    USB stick met WiFi zeker ?. Maar ehh, dit moet toch niet zo moeilijk zijn. Een USB stick die niet is aangesloten kun je niet openen en staat niet op je bureaublad. Wat jij dus ziet moet iets anders zijn, een andere stick of een kopie die je zelf gemaakt hebt. Plaatjes kunnen helpen ja, dit is erg weinig info op deze manier.

Doe eens ‘rechts-klik op de stick die je ziet (met de echte stick dus niet aangesloten) en kies ‘Toon info’, Maak daar bv een plaatje van.

Ik heb screenshots maar hoe plaats ik die hier?? Als ik op bijlage klik moet ik de bron aangeven . geen idee

Bijdrager
    Jennyan

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 januari 2021 om 16:30</p>
    Plaats eens een screenshot of zo.

hoe??

Bijdrager
    yanmik

Een draadloze niet aangesloten USB stick toch kunnen zien op je computer

hoe handig zou dat zijn.

Bijdrager
    Jennyan

Bijdrager
    Jennyan

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Jennyan. Reden: hier is ie aangesloten
    Bijdrager
    Tuvix

Dat is je interne harde schijf

Bijdrager
    Jennyan

<p class=”cite”>Jennyan op 28 januari 2021 om 17:12</p>

en ik zal nog een schermfoto plaatsen van de niet aangesloten stick

Inactief
    Anoniem

Inderdaad, dat is je interne schijf en niet een USB stick. Die interne schijf heb je blijkbaar een andere naam gegeven. Het plaatje is drie keer van diezelfde schijf. Tussen die bende op je desktop zie je die (echte) USB stick waarschijnlijk niet als je ‘m aansluit, die heeft ook een andere icoontje trouwens.. Kijk daarvoor in de Finder, in de linkerkantlijn. En misschien de basisbeginselen van een Mac eens bekijken ?:

https://www.macmiep.nl

Bijdrager
    KarelWillem

Het is overigens een gezellige chaos op dat bureaublad. .:)

Bijdrager
    Hansi2124

Door die chaos zie je niet waar het werkelijk om draait. Je zorgt voor je eigen verwarring.

Ga eerst eens al die folders en files goed opruimen, zodat je op je bureaublad alleen die interne hd heb staan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Tenzij er in deze Mac twee interne schijven zitten is dit géén interne schijf want als dit de opstartschijf was zou er een OS versie bij de info moeten staan.

Inactief
    Anoniem

Wat een zooi wordt tijd om de boel op te kuisen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je met Mojave of hoger werkt, kun je via het programma “Schermafbeelding” aangeven dat je een Schermafbeelding in het vervolg in een eigen map wilt plaatsen. Het handigst is dan één map op je desktop met de naam “Schermafbeelding”. Op die manier komt je desktop niet vol te staan met schermafbeeldingen iets wat nu dus wel gebeurt.

Werk je met een ouder systeem dan wordt het iets ingewikkelder omdat je dan het Terminal programma moet gebruiken.

Dat doe je met het volgende commando:

defaults write com.apple.screencapture location

(met een extra spatie achter ‘location’.) Sleep vervolgens de nieuw aangemaakte map achter deze regel, druk “;” in (niet de aanhalingstekens) gevolgd door een spatie en: killall SystemUIServer en druk op return.

Inactief
    Anoniem

hendrik ijzerbroot op 28 januari 2021 om 22:33
    … want als dit de opstartschijf was zou er een OS versie bij de info moeten staan.

Dat is heel scherp ??. Ik ging er als vanzelf vanuit dat een 1 TB schijf de interne schijf zou zijn. Jennyan heeft dus een externe schijf van 1 TB aan de Mac hangen, maar dan klopt het icoon toch niet? Dus toch een interne schijf maar opgestart van een ander medium?! Leuk, al dat raden en gokken ??‍♂️?..

Dat je nu Terminal commando’s gaat geven aan iemand die bepaalde Mac basics nog niet onder de knie heeft is nou weer niet zo handig hendrik.. Verplaats je een beetje in de vraagsteller.

Sleutelbeheerder
    Night

Kies  in het Reacties gedeelte onder het laatste bericht op deze pagina en kies in het volgende venster . Selecteer je screenshot (meestal een .png bestand op je desktop) en druk op ‘Selecteer’ rechtsonder. Wacht nu tot er een link in de tekstbalk verschijnt en druk dan op [OK]. Je afbeelding verschijnt dan in het Reacties veld en je kunt vervolgens je bericht verder afmaken of direct versturen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 28 januari 2021 om 22:43</p>

hendrik ijzerbroot op 28 januari 2021 om 22:33
    … want als dit de opstartschijf was zou er een OS versie bij de info moeten staan.

Dat je nu Terminal commando’s gaat geven aan iemand die bepaalde Mac basics nog niet onder de knie heeft is nou weer niet zo handig hendrik.. Verplaats je een beetje in de vraagsteller.

Ja maar tenzij het OS Mojave of hoger is, is dit de enige manier om de desktop een beetje vrij te houden van tientallen schermafbeeldingen. Apple had een dergelijke optie al eeuwen geleden in kunnen voeren he? Wat zou jij dan zeggen tegen een gebruiker om die chaos een beetje te verminderen?

Inactief
    Anoniem

Wat een onzin, je kunt die plaatjes toch zelf in een mapje slepen. Kwestie van opruimen. Je hebt totaal geen inlevingsvermogen als je bij deze vraagsteller met Terminal commando’s gaat strooien.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

OK jij je zin. (Er kan overigens weinig mis gaan met dit commando hoor, je krijgt een foutmelding of het is voor elkaar)

En als het Mojave of hoger is hoeft het niet eens he?

Bijdrager
    Hansi2124

Als je Schermafbeelding app. opvraagt in de map Hulpprogrammas, kan je in de opties ook aangeven waar de schermafbeeldingen bewaard moeten worden. Simpel. In ieder geval in Catalina….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat kan zoals gezegd vanaf Mojave. Bij oudere versies moet je (helaas) de Terminal gebruiken.

Inactief
    Anoniem

Dit is wel handig voor Jennyan;   https://apps.apple.com/nl/app/clean/id418412301?mt=12

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 85)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.