7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

usb-stick overleden?

Hoi

Ik heb een usb-stick (corsair) en die doet het niet meer goed:

Als ik hem erin steek dan gebeurt er eerst een tijd niets, en daarna krijg ik de melding: de device is not readable. Als ik dan op ‘initialize’ druk dan start de dsikutility op, maar is de stick er vervolgens niet zichtbaar.
    Wet iemand een oplossing voor een andere manier?

Bijdrager
    ququlequ

Ik zou gewoon een nieuw kopen. Die dingen kosten tegenwoordig ook niks meer.

Bijdrager
    Japsuh

Het gaat waarschijnlijk niet zozeer om de usb stick, maar om de data op de usb stick.

Bijdrager
    Dick de Roos

Je zou eens op een Win-PC kunnen kijken wat er gebeurt.
    Zo nodig de data redden en vervolgens de stick formatteren.
    Als er belangrijke data op staat kan je eens naar een programma als Photorescue kijken. Misschien kan je daarmee nog iets redden.

Bijdrager
    iDude

hoi

het gaat niet om de data, maar ik krijg hem dus niet aan de gang (ook niet op een windows-pc)

Bijdrager
    Japsuh

Dan is het gewoon over vrees ik. Ach, ik heb 8gb usb sticks gezien voor 20,-. Dat is het geld niet. 2gb kan je zelfs al voor 5,- krijgen.

Bijdrager
    mowat

Ik heb ook een probleem met een USB stick ( Apacer Handy Steno HT202 – 128 Mb – ja inderdaad , zo klein , vooraleer iemand daarop reageert)

Het ding werkt perfect op de Windows en de Linuxcomputer.
    Op de iMac wordt hij wel onmiddellijk herkent , maar als ik er een bestand naar toe sleep , dan krijg ik telkens dat “strandballetje” te zien , minutenlang. Soms , met een klein tekstbestandje , lukt het wel eens , maar meestal moet ik hem geforceerd terug afsluiten.
    Ik heb er natuurlijk nog wel een andere ( grotere) , maar ik weet toch graag wat met het “kleintje” het probleem kan zijn.
    Of is hij te “klein” voor de iMac.

Iemand een idee ?

m vr gr

mowat

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.