7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sjtuijp

USB-stick niet te lezen op windows-computer

Hoi allemaal,

Ik heb laatst voor mijn studie diverse powerpoint-bestanden, die ik op m’n iMac gebruik, op m’n usb-stick (Corsair) gezet om thuis op de windows-pc van m’n ouders te bekijken. Aangekomen bij de pc van m’n ouders geeft die pc aan dat de stick niet geformateerd is terwijl m’n mac de bestanden probleemloos op de stick zette.

In het verleden heb ik echter probleemloos MS Office-bestanden, jpg-bestanden enz. van de Windows-pc naar m’n Apple kunnen meenemen via die stick.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is?

Ik ben namelijk bang voor een moment dat ik echt belangrijke gegevens van m’n Apple naar ’n Windows-laptop moet meenemen voor bijv. een presentatie. Beetje lullig natuurlijk als dat dan niet lukt…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacBoot

waarschijnlijk is hij HFS+ journaled geformateerd
    moet je hem via de schijfhulp even overzetten naar FAT32

Bijdrager
    janhh

FAT32 is overal te lezen..

Bijdrager
    Yeti

He, wipkonijn, daarom zegt MacBoot ook dat je hem even moet formateren als FAT32, dan is hij idd overal te lezen.

Bijdrager
    bartjo

Wipkonijn, die is goed:D

@TS: Ik zou hem ff backuppen, ik denk dat hij hem naar FAT32 FORMATTEERD:)

Bijdrager
    janhh
    ”Yeti”

He, wipkonijn, daarom zegt MacBoot ook dat je hem even moet formateren als FAT32, dan is hij idd overal te lezen.

Ja ik zag het idd stond er al.. beter lezen.. maareh herhaal jij het dan ook nog even?:)

Even voor de duidelijkheid.. fat32 is dus overal te lezen…

dus..

Bijdrager
    MacBoot

misschien ook wel leuk om te weten dat FAT32 op zowel Windows, Linux als Mac te lezen is:wink: :sealed:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.