16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

USB stick niet meer zichtbaar op iMac.

Ik heb per ongeluk een USB stick uit mijn iMac getrokken. Kreeg de bekende fout melding van “schijf onjuist verwijdert” . Daar na geprobeerd de stick te wissen mbv schijf hulp prog.

Maar de stick werd niet meer zichtbaar  in finder en in schijfhulp prog.

Is daar nog iets aan te doen?

Bijdrager
    Gitte65

Even je iMac opnieuw opstarten? Vaak is hij daarna weer gewoon zichtbaar.

Bijdrager
    peterwillem

Heb ik gedaan, helpt niet.

Bijdrager
    Gitte65

Ach, jammer.

Heb je een andere computer waar je die usb stick even kunt aansluiten? Soms werkt ie daarna dan wel weer op de Mac (heb ik eens bij de hand gehad met een USB-key)

Andere optie: een andere USB-poort op je Mac proberen?

En ik bedenk er net nog een: een andere USB-stick op die usb-poort van je iMac aansluiten en daarna die ‘onjuist verwijderde’ usb-stick weer proberen.

Bij mijn vorige MBR 2011 hielp dat meestal een soortgelijk probleem op te lossen; daar bleek de poort dan even niet te werken na verwijderen van die usb-stick.

Bijdrager
    peterwillem

Helaas alle drie geprobeerd maar nergens wordt die usb stick herkent.

Bijdrager
    LighScan

Open terminal en voer het onderstaande commando uit:

diskutil info -all

Komt hij in de lijst tevoorschijn?

Bijdrager
    peterwillem

LighScan,

Nee,komt volgens mij niet voor. Alle voor komende disks hebben een groter vollume dan de bedoelde usb stick, dus m.i. zit ie er niet bij.

Moderator
    Night

Zie je hem wel in de Systeeminformatie (klik op het appeltje in de menubalk, terwijl je de alt/option-toets ingedrukt houdt)
    Klik in de linker kolom op ‘USB’ en kijk of je stick te vinden is. Mogelijk moet je een keer ‘verversen’ met ⌘R als je de stick in de USB poort stopt.

Bijdrager
    peterwillem

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd maar hij wordt niet zichtbaar. Denk toch dat ie kapot is.

De stick zelf blijft blauw knipperen als ie in een usb poort zit.

Bijdrager
    T-sec

Heb ooit ook zoiets gehad met een kwalitatief goede Lacie USB Key. Werd niet meer door Mac gezien, dus een andere oplossing gezocht en verder vergeten.

Bij toeval deze USB stick er weer bij gepakt omdat hij aan mijn sleutelbos zit en ik een USB stick nodig had. Was voor iets op een Windows PC.  Binnen Windows de USB stick in FAT geformatteerd en werkte prima. Tijden later deze USB stick in mijn Mac gedaan, bleek hij daar ook weer gezien te worden en te werken.

Bijdrager
    peterwillem

Ja zou kunnen, maar ik heb geen windows pc en zou zo 123 niet weten wie er wel een heeft.

Bijdrager
    TheBigZ

Grote kans dat je buurman een Windows PC heeft.;-)

Bijdrager
    Dick de Roos

<p class=”cite”>TheBigZ op 2 februari 2019 om 12:23</p>
    Grote kans dat je buurman een Windows PC heeft.;-)

En anders wel de buurvrouw! 😳🤓

Bijdrager
    TheBigZ

Precies!:-)

Moderator
    Night

En anders heeft elke computerwinkel wel een Windows PC staan. Vraag of je even je stick mag formatteren en klaar 🙂

Bijdrager
    peterwillem

Ok ,zal dat maar eens proberen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.