7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    A

USB-stick gebruiken op Macbook EN Sony tv

Hallo,

ik wil graag een film via mijn MacBook Pro (13-inch, Late 2011) op een (nieuwe gekochte) usb-stick zetten en afspelen op mijn nieuwe Sony tv. Ik lees op verschillende sites dat je dan de stick moet formatteren naar een Ex-fat structuur via schijfhulpprogramma. Zo gezegd zo gedaan. In 1e instantie leek het goed te werken. Film op usb-stick gezet, film gekeken. Maar, toen ik vervolgens de film wilde verwijderen op mijn Macbook lukte dat niet. Slepen naar de prullenmand leverde deze melding op:

Ik las een tip om de stick op een windows-computer proberen te formatteren. Dat leverde deze melding op:

Schijf-EHBO geprobeerd, krijg ik deze melding:

Instructies opgevolgd: schijf-EHBO uitgevoerd vanaf herstelvolume. Resulteerde ook hier weer in deze melding:

Dit is nu al de 3e usb-stick waar ik problemen mee krijg op deze macbook. Bij vorige usb-stick kreeg ik steeds de melding dat ik de schijf niet kon verwijderen omdat hij nog steeds in gebruik was. Terwijl dat niet zo was, alle programmas waren gesloten, ook voorvertoning. Eruit halen zonder verwijderen resulteerde in vastlopen mac.
    De usb-stick daarvoor kreeg ik opeens steeds deze melding (zowel bij erin stoppen als bij formatteren):

Alle 3 usb-sticks waren van verschillende merken. Respectievelijk Verbatim, Scandisk en Philips. Dus daar kan het ook niet aan liggen.
    Ook heb ik beide usb-poorten geprobeerd, beide hetzelfde resultaat.

Wat is hier nou aan de hand? Zijn mijn usb-poorten op mijn macbook stuk? of is dit een Apple-probleem die niet samen kan werken met andere besturingssystemen? Of is er iets heel anders aan de hand?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd. Eén keer op 'verzenden' klikken is echt voldoende
    Bijdrager
    Triumph

Sony en ook LG tv’s gebruiken (bij grotere sticks/bestanden) alleen NTFS. Zelf ondervonden, kreeg zelfs, na melding bij fabrikaten, mail van LG dat ze het aan hun software afdeling door zouden geven en dat ze meerdere klachten hadden ontvangen dat exFat niet werd gelezen.

Vreemde melding bij jouw. Zelf heb ik de USB stick op een windows PC geformateerd naar NTFS en mijn video ook via de pc er ook opgezet.

Gezien je melding op de windows pc denk ik (als er geen schrijfbeveiliging schuif opzit ???) dat de stick defect is, maar als je het met alle 3 hebt gehad?

Bijdrager
    A

<p class=”cite”>Triumph op 8 juli 2020 om 16:42</p>
    Sony en ook LG tv’s gebruiken (bij grotere sticks/bestanden) alleen NTFS. Zelf ondervonden, kreeg zelfs, na melding bij fabrikaten, mail van LG dat ze het aan hun software afdeling door zouden geven en dat ze meerdere klachten hadden ontvangen dat exFat niet werd gelezen.

Vreemde melding bij jouw. Zelf heb ik de USB stick op een windows PC geformateerd naar NTFS en mijn video ook via de pc er ook opgezet.

Gezien je melding op de windows pc denk ik (als er geen schrijfbeveiliging schuif opzit ???) dat de stick defect is, maar als je het met alle 3 hebt gehad?

De stick doet het nog prima op de tv. Hij staat zie ik bij Info, nu ook opeens op “Alleen lezen”. Dat is raar, want ik hij is nieuw, dus het kan niet zijn dat zijn levensduur al op is. En ik heb hem nooit zomaar uit de computer getrokken zonder te verwijderen. Het enige wat ik een keer gedaan heb is mezelf als gebruiker uitloggen op mijn mac met de stick er nog in. Maar het lijkt me niet dat dat schade kan opleveren.

Ik heb niet 3 sticks geprobeerd tussen de mac en de tv. Maar ik heb wel hiervoor nog 2 andere sticks op mijn mac gebruikt waarmee ik snel problemen kreeg. Met name dat mijn mac hem niet wilde uitwerpen. Maar ik bedenk mij nu dat dat misschien kwam omdat ik de sticks bij aanvang niet gelijk naar de goeie structuur/partitie had geformatteerd…en als mijn mac hem vervolgens niet wilde uitwerpen, trok ik ze er uiteindelijk wel gewoon uit. En misschien waren die daardoor gelijk al defect geraakt?

Ook al is dat zo, dan nog raar met die laatste nieuwe stick, die ik wel gelijk goed had geformatteerd

Bijdrager
    wouter57

Deze moet je hebben..

Bijdrager
    A

<p class=”cite”>wouter57 op 9 juli 2020 om 02:26</p>
    Deze moet je hebben..

Dat had ik ook al geprobeerd. Ook geen succes.

Bijdrager
    wouter57

Even mijn stick uit de TV gehaald (Samsung). Blijkt MS-DOS geformateerd te zijn. De mp4 bestanden spelen af op de TV en op de Mac.

Bijdrager
    A

Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Ik realiseerde me niet dat ik de usb-stick ook uit de tv veilig moest uitwerpen. Die optie was niet heel duidelijk aanwezig, die zat wat verstopt in het instellingen-menu. Ik heb een nieuwe stick gekocht, geformatteerd naar MS-DOS (FAT32) en nu een paar keer op en neer van tv naar mac gedaan en ik kan er nu nog steeds gewoon bestanden opzetten en afhalen. Dus uiteindelijk was het waarschijnlijk toch weer een gevalletje stick niet veilig verwijderd waardoor de vorige sticks problemen gaven

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.