6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Japsuh

USB Stick formatteren: kan geen geheugen toewijzen

Hallo,

Ik heb een USB-stick die niet meer wordt gepakt door de computer, d.w.z. hij komt niet in de finder te staan.

Als ik hem in de computer stop, krijg ik de melding: De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen. Ik krijg de volgende opties: Initialiseer, Negeer, Verwijder media. Ik klik op initialiseer en kom dan bij het schijfhulpprogramma. Daar geeft hij aan dat de schijf 2,2 TB groot is (hij is 2GB) en dat hij niet geformatteerd is.

Wanneer ik hem wil formatteren krijg ik de melding: POSIX fout: kan geen geheugen toewijzen. Ik heb op internet gezocht, maar ook partitioneren en formatteren met de terminal heeft niet geholpen.

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Dargakis

Het geheugen van je schijf is mogelijk beschadigd. Wanneer disk utility niet instaat is de schijfgrootte correct uit te lezen dan is er iets grondig mis (eigen ervaring met memorystick)

Bijdrager
    Japsuh

Nog even een toevoeging: in het schijfhulpprogramma staat de naam SKYMEDI USB Drive Media. Zo heet de stick helemaal niet. Op internet heb ik mensen gevonden die hetzelfde probleem hebben, maar ik heb tot dusver nog geen oplossing gevonden.

Bijdrager
    Japsuh

Oké, een probleem opgelost: de stick werkt weer. Dit heb ik gefixt met een of ander obscuur programmaatje. Nu geeft hij helaas aan dat de stick 1,04 GB groot is, terwijl hij 2,0 GB groot is. Opnieuw formatteren mocht niet baten. In terminal kan hij hem met diskutil niet unmounten. Met fdisk werd ik hoopvol:

<br />
    Disk: /dev/disk1	geometry: 991/32/63 [1998080 sectors]<br />
    Signature: 0xAA55<br />
             Starting       Ending<br />
     #: id  cyl  hd sec -  cyl  hd sec [     start -       size]<br />
    ------------------------------------------------------------------------<br />
     1: EE 1023 254  63 - 1023 254  63 [         1 -    1998079] <Unknown ID><br />
     2: 00    0   0   0 -    0   0   0 [         0 -          0] unused<br />
     3: 00    0   0   0 -    0   0   0 [         0 -          0] unused<br />
     4: 00    0   0   0 -    0   0   0 [         0 -          0] unused<br />

Hij geeft dus aan dat hij 2,0 GB groot is, nu moet het nog beschikbaar worden gemaakt… Wie heeft er een idee??

Moderator
    unSOUND

Was het toevallig een USB stick met U3 software voor Windows erop ?

Bijdrager
    Japsuh

Heeft er iemand een idee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.