10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

USB Stick Finder vast

Ik had onlangs dat mijn finder niks meer deed na het benaderen van de geheugenstick en weigerde ook maar iets te doen. Zelfs herstarten lukte niet meer en het bestand dat ik probeerde te openen kon ik naderhand niet meer openen en was voor een groot deel beschadigd. Toen dacht ik nog dat het wellicht aan die stick zou liggen, maar ik heb nu hetzelfde probleem met een andere.

Ik draai op OSX (laatste) met een mini 1.25. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    MacbookTo

Ik heb ook problemen met USB sticks. Ik heb er al verschillenden geprobeerd. Soms gaat het goed, soms niet. Mijn man heeft nog een heel oude stick, 128 MB en die levert geen problemen op, maar de modernere wel. Waarschijnlijk is het het beste als de stick geformatteerd is voor het gebruik op een Mac. Maar ik wil hem ook kunnen gebruiken voor de PC’s op mijn werk. Ik heb idd ook al vastlopers gehad.

Bijdrager
    Joffry

FAT32 formatteren ? De USB stick staat n.l. meestal op FAT16

Bijdrager
    MacbookTo

Kun je hem dan ook nog op een windows PC gebruiken? Als ik nl. documenten thuis type wil ik die over kunnen zetten op mijn werk op een PC.

Bijdrager
    Jeffry

Het is idd FAT16, dat zou dus het probleem kunnen zijn?

Blijf dat dan wel apart vinden, want als er problemen zijn met FAT16 waarom ondersteunt OSX dat dan? En hij loopt echt hard vast… pas als ik bruut de stick eruit rop begint Finder weer te werken. Anders kan ik dus niet eens een herstart doen.

Maar goed… hij gaat nu naar FAT32 en we zullen kijken of we nog steeds dit soort problemen hebben.

Bijdrager
    petermac

Een pc kan ook met fat 32 overweg normaal.

Bijdrager
    bommels

Ik denk dat OSX bij het inprikken van de stick het bestandssysteem gaat controleren. Je kunt dit zien door een terminal te openen en
    [code:1:685fb17f99]> top[/code:1:685fb17f99]
    in te tikken. Als er bovenaan ergens ‘fsck’ verschijnt, is je mac daar mee bezig. Helaas kun je dan niet veel andere dingen meer doen. OSX kan de stick pas benaderen als hij helemaal gecontroleerd is, je zult dus even geduld moeten hebben…..
    (oja: om uit top te komen: toets q)

Mijn geheugenstick is geformatteerd als FAT32, en doet het prima op windows en mac.

grtz bart

Bijdrager
    MacbookTo

Jeffry zijn probleem was exact mijn probleem. Ga dus mijn stick ook maar formatteren.
    Wist niet dat hij dan ook nog werkte op een PC. Hartelijk dank voor het oplossen van het probleem.

Bijdrager
    Jeffry
    ”bommels”

Ik denk dat OSX bij het inprikken van de stick het bestandssysteem gaat controleren. Je kunt dit zien door een terminal te openen en
    [code:1:88098ef684]> top[/code:1:88098ef684]
    in te tikken. Als er bovenaan ergens ‘fsck’ verschijnt, is je mac daar mee bezig. Helaas kun je dan niet veel andere dingen meer doen. OSX kan de stick pas benaderen als hij helemaal gecontroleerd is, je zult dus even geduld moeten hebben…..
    (oja: om uit top te komen: toets q)

Mijn geheugenstick is geformatteerd als FAT32, en doet het prima op windows en mac.

grtz bart

Nou ik heb hem bijna een half uur laten lopen, dus dat is wel abnormaal. Daarbij liep hij niet vast in het begin, maar juist halverwege het kopieren etc. Dus de eerste toegang was er al wel, maar dan op ongeveer de helft van de bestanden gaf hij een foutmelding (fout bestand of iets) en deed hij niks meer.

De FAT32 oplossing lijkt goed te werken tot nog toe. Dus ik ben al blij:)

Bijdrager
    Jeffry

Voor 1 stick werkt het, althans daar lijkt het op, de andere loopt Finder nog steeds mee vast. Steeds zelfde probleem. Aanvankelijk pakt Finder hem, je opent een bestand. De eerste lukken meestal wel, en een paar bestanden verder kapt hij ermee en blijft hij hangen. De enige oplossing dan is de stick er uit trekken, dan komt hij weer bij bewustzijn en werkt Finder weer.

Iemand nog suggesties…?

Stick lijkt verder prima, hij doet het op de windowsbak.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.