10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkbouwman

USB stick doet niets meer

Hallo,

Ik heb een USB-stick en die doet het na een paar maanden dienstverlening niet meer. Ik vermoed dat er ooit met het verwijderen uit een Windows bak iets mis is gegaan, maar wat precies geen idee.
    Nu wilde ik hem thuis op de Apple (MBP 2,4Ghz) maar gewoon helemaal wissen met schijfhulpprogramma (die ziet hem wel nl.), maar daar krijg ik na een tijdje wissen deze melding:

Het wissen van de schijf is mislukt met de fout:
    Permission denied

Partitioneren naar 1 partitie (wat ie overigens al is) levert dezelfde foutmelding op. Onder het kopje schijf EHBO is alles grijs, dus kan ik niets aanklikken. Kortom; ik weet niet wat ik nog meer kan doen? De USB stick mag helemaal leeg, hij moet het gewoon weer gaan doen.

Iemand suggesties?

Dirk

Bijdrager
    Nick Nack

Zit er niet zo’n lullig hold schuifje op?

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”Nick

Zit er niet zo’n lullig hold schuifje op?

Nee, zeker niet. De stick is ook niet gevallen o.i.d. dus ik ga ervan uit de hardware nog goed moet zijn.

Volgens schijfhulpprogramma:

Beschrijving schijf : USB MEMORY BAR Media
    Totale capaciteit : 14,9 GB (16.039.018.496 bytes)
    Verbindingsbus : USB
    Schrijfstatus : Lezen/schrijven
    Verbindingstype : Extern
    S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund
    Partitie-indelingsschema : Niet-geformatteerd

Bijdrager
    Predator

Misschien een stomme oplossing, maar doettie het in windows ook niet? Kun je m daar niet formatteren?

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”Paul!”

Misschien een stomme oplossing, maar doettie het in windows ook niet? Kun je m daar niet formatteren?

Geen stomme vraag hoor. In Malawi waar ik drie maanden ben geweest en waar ie kapot is gegaan kreeg ik het onder Windows niet voor elkaar om de USB stick weer werkend te krijgen.

Bijdrager
    dirkbouwman

Niemand anders een idee?

Bijdrager
    Cyris

Might wanna try this:

http://www.techspot.com/vb/topic63357.html

succes :)

Bijdrager
    dirkbouwman

Ok, ik heb de oplossing die op de site die Cyris aanbood geprobeerd, maar dit biedt helaas ook geen oplossing.
    Wel kwam ik met dat programma erachter dat er iets mist namelijk er stond dit:

Details are unavailable because the device is not a Native IDE or SATA device.

Het zegt mij niet zo veel maar misschien jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    iDuck

Mijn suggestie is een nieuwe USB stick kopen, kosten geen drol meer.
    Stel dat je deze nog aan de praat krijgt, daar wil je toch geen data meer op zetten?

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”iDuck”

Mijn suggestie is een nieuwe USB stick kopen, kosten geen drol meer.
    Stel dat je deze nog aan de praat krijgt, daar wil je toch geen data meer op zetten?

Nee natuurlijk, een nieuwe is niet eens zo gek duur. Maar dit is een 16 gig model en heeft het eigenlijk altijd goed gedaan tot de windows avonturen in Malawi.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.