5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Japsuh

USB stick, capaciteit klopt niet

Ik heb laatst mijn usb stick weer aan de gang gekregen (–> http://www.onemorething.nl/community/topic/usb-stick-formatteren-kan-geen-geheugen-toewijzen). Nu heb ik alleen een nieuw probleem: de capaciteit klopt niet! De usb stick is 2 GB, maar in schijfhulpprogramma (en in Windows) geeft hij maar 1,04 GB aan. Ik heb al van alles geprobeerd (op de Mac en in Windows geformatteerd, met verschillende programma’s), maar ik krijg hem maar niet terug op 2 GB. Volgens mij ziet hij wel dat 2GB is:

<br />
    Disk: /dev/disk1	geometry: 991/32/63 [1998080 sectors]<br />
    Signature: 0xAA55<br />
             Starting       Ending<br />
    #: id  cyl  hd sec -  cyl  hd sec [     start -       size]<br />
    ------------------------------------------------------------------------<br />
    1: EE 1023 254  63 - 1023 254  63 [         1 -    1998079] <Unknown ID><br />
    2: 00    0   0   0 -    0   0   0 [         0 -          0] unused<br />
    3: 00    0   0   0 -    0   0   0 [         0 -          0] unused<br />
    4: 00    0   0   0 -    0   0   0 [         0 -          0] unused<br />

Daar geeft hij aan dat er wel 2 GB is!

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Chorro

Prullenbak op je Mac legen zodra de USB stick aangekoppeld is?

Bijdrager
    Japsuh

De USB stick is niet gebruikt, hij geeft in schijfhulpprogramma 1,04GB aan.

Bijdrager
    boerke

Aangezien je al eerder problemen had met deze stick,
    Misschien heeft hij een slecht gedeelte?

Ik zou ‘m gewoon weggooien en niet vertrouwen zeker niet voor belangrijke data.
    2Gb sticks krijg je onderhand gratis bij een pakje boter.

Bijdrager
    johnkeates

Misschien heb je een stick die gehackt is. Dan zetten ze in de flash controller een grotere waarde dan dat er in de flash chip opgeslagen kan worden. Dan kunnen goedkope usb flash sticks voor meer geld verkocht worden. Meestal gebruiken mensen ±200MB op een USB stick om dat ze het als floppy gebruiken (na 10 ‘dingen’ zal ie wel vol zitten denkt men). Hij zal zich melden als 2GB, maar als je over de 1GB limiet probeert te schrijven, krijg je fouten om dat het geheugen niet addresseerbaar is (om dat dat geheugen ook helemaal niet bestaat).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.