5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    houtappels

USB stick beveiliging

Iemand zal het vast wel ooit gevraagd hebben, maar krijg het niet gevonden in het forum:

– Met welke mac os x software kan ik het beste mijn usb stick beveiligen?? is er software voor op het moment dat ik mijn usb stick in een mac stop dat ik dan kan decrypten??

Alvast bedankt … een switcher …

Bijdrager
    JeePee

Je kunt CipherWorks van SubRosaSoft gebruiken, maar je kunt ook gewoon met Schijfhulpprogramma een versleutelde DiskImage maken, die groot genoeg is voor de data die je wilt versleutelen.:D

Bijdrager
    computer space

Versleutelde diskimage is het handigste, maar alleen wanneer je het mac-only gebruikt. Wanneer je hem mac-formateert, is ie op zich al vrij veilig, want de eerste de beste die hem vind formateert hem FAT32 omdat ie onder Windows leeg lijkt, en zal niks van je spullen te zien krijgen,

Bijdrager
    DEform
    ”Martiniman”

Versleutelde diskimage is het handigste, maar alleen wanneer je het mac-only gebruikt. Wanneer je hem mac-formateert, is ie op zich al vrij veilig, want de eerste de beste die hem vind formateert hem FAT32 omdat ie onder Windows leeg lijkt, en zal niks van je spullen te zien krijgen,

Idd, martiniman heeft gelijk.
    Je kan wel software vinden die een paswoord op je stick gaat zetten,
    maar als je hem enkel op mac gebruikt, kan je best gewoon een dmg’tje
    aanamaken met een paswoord op.

Bijdrager
    houtappels

Weer wat geleerd, het switchen leek zo eenvoudig maar blijf iedere dag een hoop bij leren en dat bevalt prima tot heden …

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.