12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

USB stick beveiligen: macosx/windows

Hey allemaal!

Ik heb een 8 gig usb stick waar ik een folder van 4 gig met onderzoeksresultaten op wil zetten.

-Ik wil graag dat mocht ik deze stick ooit kwijtraken, mensen niet bij deze data kunnen.
    -Tevens wil ik hem op Mac en Windows machines kunnen openen en gebruiken.

Heb wat rondgezocht op het forum, maar kan geen recente topics vinden, en ook geen echte oplossing.

Wie weet kunnen jullie me helpen?

Thanks!

Bijdrager
    madcat

Over truecrypt ben ik wel erg tevreden.

Bijdrager
    CMD-Z

Ok, moet je dan truecrypt geinstalleerd hebben op alle computers waar je de usb stick op wil openen?

Bijdrager
    Star65

+1 (bovendien geschikt voor Mac en Windows)

Bijdrager
    madcat

ja, je moet minimaal 1 maal admin rechten hebben gehad op de machines waarop je de USB stick wil gebruiken om truecrypt te instaleren. Daarna kan je het zelfs als user gebruiken.

Bijdrager
    CMD-Z

mm dat is dus wel een nadeel.

Dus ik kan niet mn encrypted usb stick bij elke computer in het ziekenhuis waar ik werk inpluggen om even wat eraf te halen/bij te voegen? (in zo’n ziekenhuis heb je nooit admin rechten)

Bijdrager
    CMD-Z

“Data encryption tools like TrueCrypt, BestCrypt or FreeOTFE are perfectly well suited for encryption of USB drives or putting encrypted container files on USB sticks. Unfortunately, this does not guarantee a safe and completely portable storage facility. The problem lies with the necessary evil of a driver that needs to be installed in order to mount the encrypted files (or partitions) on the system. If one does not have administrator privileges on the operating system, the only way to be able to use an encrypted volume is to ask an administrator to pre-install the software… on every single computer you might just want to use your encrypted data.”

Bijdrager
    madcat

jep, dat is een van de nadelen, via het werk gebruiken we deze:
    http://www.kingston.com/flash/DTVaultPrivacy.asp

hiervoor heb je geen admin rechten nodig

Bijdrager
    JohnH

Je kunt er voor kiezen om de USB-stick in FAT 32 te formateren (daardoor op OS X en windows te gebruiken).
    Daarna een file via TrueCrypt aanmaken en een klein deel van het geheugen van de stick overlaten.
    Hierop een TrueCrypt-versie vanuit de Mac en een TrueCrypt-versie vanuit windows slepen
    (moet dus één keer zijn geïnstalleerd op een Mac en één keer op een windowsplatform).
    Vanaf de USB-stick wordt er nu – tijdens het opstarten van TrueCrypt – niets meer geïnstalleerd.
    Dus ook geen last van adminrechten.

Bijdrager
    madcat

Inderdaad, met andere woorden heb je 1 keer admin rechten nodig op de host machine.
    Het is een kleine prijs om te betalen, maar in sommige situaties is het niet mogelijk om wat voor reden dan ook.

Bijdrager
    CMD-Z

Heb nu een encrypted sparseimage op mijn exFat geformatteerde USB stick; ik dacht er te zijn ;-), waar het niet dat windows (transmac/macdrive etc) geen encrypted DMGs kan openen…..

Bijdrager
    mark-a-mac

PGP Portable doet vlgs mij wat je wil.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.