-
Q:
USB stick beveiligen: macosx/windows
Hey allemaal!
Ik heb een 8 gig usb stick waar ik een folder van 4 gig met onderzoeksresultaten op wil zetten.
-Ik wil graag dat mocht ik deze stick ooit kwijtraken, mensen niet bij deze data kunnen.
-Tevens wil ik hem op Mac en Windows machines kunnen openen en gebruiken.Heb wat rondgezocht op het forum, maar kan geen recente topics vinden, en ook geen echte oplossing.
Wie weet kunnen jullie me helpen?
Thanks!
Over truecrypt ben ik wel erg tevreden.
“Data encryption tools like TrueCrypt, BestCrypt or FreeOTFE are perfectly well suited for encryption of USB drives or putting encrypted container files on USB sticks. Unfortunately, this does not guarantee a safe and completely portable storage facility. The problem lies with the necessary evil of a driver that needs to be installed in order to mount the encrypted files (or partitions) on the system. If one does not have administrator privileges on the operating system, the only way to be able to use an encrypted volume is to ask an administrator to pre-install the software… on every single computer you might just want to use your encrypted data.”
jep, dat is een van de nadelen, via het werk gebruiken we deze:
http://www.kingston.com/flash/DTVaultPrivacy.asphiervoor heb je geen admin rechten nodig
Je kunt er voor kiezen om de USB-stick in FAT 32 te formateren (daardoor op OS X en windows te gebruiken).
Daarna een file via TrueCrypt aanmaken en een klein deel van het geheugen van de stick overlaten.
Hierop een TrueCrypt-versie vanuit de Mac en een TrueCrypt-versie vanuit windows slepen
(moet dus één keer zijn geïnstalleerd op een Mac en één keer op een windowsplatform).
Vanaf de USB-stick wordt er nu – tijdens het opstarten van TrueCrypt – niets meer geïnstalleerd.
Dus ook geen last van adminrechten.PGP Portable doet vlgs mij wat je wil.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.