7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TommyNova

USb Speakers doen het soms wel, en soms niet

Hey allemaal,

Ik heb (min of meer noodgedwongen) een setjes USb speakers van Creative gekocht, voor mn iMac 7,1.

Nu is het zo dat wanneer ik de Mac opstart, hij de speakers niet direct herkend in de USb poort, en ik dus eerst naar Systeemvoorkeuren moet gaan om ze aan te wijzen. Nu komt het. Soms staan de speakers er wel tussen, en de andere keer staan ze er niet tussen.
    Dan moet ik de speakers uit de poort halen. Dan ff een bakkie koffie halen, en dan nogmaals proberen.
    Meestal pak ie de speakers dan wel. Maar helaas ook niet altijd.

Iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik dit kan verhelpen. Ben soms 10 min bezig om er een beetje ‘knap’ geluid uit te krijgen… Schiet niet op dus.

Ik hoor graag van jullie.

gr Mark aka Tommy Nova

Bijdrager
    Lauwrence

Heb je al eens een andere USB poort geprobeerd en hebben deze speakers misschien een externe adapter erbij? Zoja, sluit deze eens aan en probeer het nogmaals.

Ik blijf speakers voeden op een bus die max 500mA/2,5W kan leveren een zeer bedenkelijk concept vinden…

Bijdrager
    TommyNova

Hey Lauwrence,

Ja heb alle poorten geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat helaas.

De speakers komen niet met een adapter, ze gaan alleen in de usb poort.

De usb speakers was een noodgedwongen ding nadat mn plug ingang het begaf.

Misschien dat ding toch maar laten maken.

Thanks anyway.

Bijdrager
    TommyNova

Ik ben eruit…!!!

Op 1 of andere manier zorgt mn externe harde schijf voor het ‘probleem’

Op het moment dat ik alleen de usb speakers en mn toetsenbord aan heb gesloten verschijnen de speakers meteen in de systeemvoorkeuren bij ‘geluid’.

Op het moment dat ik de ext HD heb aangesloten komen de speakers niet tevoorschijn.

Dus ik weet niet precies wat de reden is, denk dat de HD teveel stroom trekt, maar ik heb de oplossing.

Thanks.

Bijdrager
    Vinhelper

Misschien de USB-schijf aan een gevoede USB-hub hangen?

Dat biedt in de meeste gevallen de oplossing, maar ook niet altijd.

Vandaar ik ook geen fan ben van de USB-only-portable-schijven, zonder losse voeding.

Bijdrager
    TommyNova

De usb schijf zelf is met voeding…:-)

Misschien wat je zegt, een usb hub met voeding en daar de dingen op aan sluiten.

Bijdrager
    TommyNova

Heren,

In tegenstelling wat ik eerder schreef blijven deze speakers voor problemen zorgen.
    Ik moet de usb stekker er echt tig keren in en uit halen wil de Mac de speakers ‘zien’.

Sluit ik de usb speakers echter aan op mn Macbook ‘lijkt’ het wel of deze ze meteen ziet.
    De Mac en de Macbook hebben de zelfde software versie.

Ik heb echt alles al geprobeerd, en weet me nu geen raad meer.

Iemand een oplossing voor dit toch wel irritante probleempje??

Thanks alvast

gr Mark

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.