5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Lustigson

USB-snoer Macally-muis inkorten?

Sinds gisteren heb ik een nieuwe muis: de Macally iLaser. Hij bevalt erg goed. Is precies, weegt niks, scrollt goed en klikt licht. Tot zover geen klachten.:?

Wat is dan mijn probleem? Wel, mijn Mighty Mouse zit via het mooie korte snoertje netjes in m’n toetsenbord. En aan de iLaser zit een enórm snoer. Dat ligt dus niet netjes op je bureau. Weliswaar heb ik het snoer nu weggewerkt door allerlei usb-kabels om te leggen naar m’n Mac mini en usb-hub, maar dat werkt niet prettig.:(

Nu is mijn vraag: kan ik het usb-snoer van de iLaser inkorten? Of misschien vervangen door een korter kabeltje? Ik heb werkelijk géén idee, dus als ik een stomme vraag stel, zeg het maar.;)

Bijdrager
    www.project-euh.com

Inkorten kan denk ik alleen door de muis open te maken en de snoer door te knipen en op de juiste wijze (!!) weer vast te solderen aan de printplaat. Maar ja, geen idee hoe deze muis er in het echt uitziet van binnen, dus het is maar een gokje…

Bijdrager
    chilli dude

bij sommige muizen is er in de muis nog wat ruimte, en als je hem dan openschroeft is er nog wel is de mogelijkheid je snoer op te rollen in je muis… maargoed let er wel op dat bij de meeste muizen je garantie vervalt als je hem open maakt…

Bijdrager
    Djmichel

misschien te simpel gedacht. Je kan ook het einde van de kabel (bij de USB plug) een net rondje maken van de kabel en daar een kleine Tierib omheen doen en je merkt er niks meer van. Of ben ik nu heel kort door de bocht?;)

Succes!

Bijdrager
    Lustigson

Heb ’t inderdaad voorlopig maar zo opgelost. Kijken of het prettig werkt, zo. Eenvoudig doch doeltreffend. Misschien dat het snoertje van het cirkeltje naar de muis nog één slagje langer moet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.