6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    maikelapple

usb schijf/stick op airport extreme

beste allemaal

als ik een usb stick of schijf aansluit op mijn AE dan zie ik deze niet.
    stick heb ik eerst geformateerd met osx uitgebreid
    de 2 hdd’s zijn exfat

als ik de stick erin stop doet airport vreemd moet dan opeens een wachtwoord in gaan vullen om toegang te krijgen in de instellingen van de airport.
    haal ik de stick eruit dan is het weer zoals voorheen.

beide hdd’s worden helemaal niet gezien.

wat doe ik fout?

gr maikel

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen extern gevoedde apparaten werken. Dus harde schijven met een losse adapter.

De AirPort is geen stroomvoorziening voor externe apparatuur.

Bijdrager
    maikelapple

Hoi

Bedankt voor je reactie.

Maar Ik heb er al een externe schijf aan de AE gehad met eigen stroom voorziening deze werd ook niet gezien misschien komt dit door de exfat indeling?

Gr

Bijdrager
    Soulshaker

jep , geen exfat

https://support.apple.com/nl-nl/HT202807

Ondersteunde structuren

Mac OS Uitgebreid (HFS-plus) – Een opslagapparaat formatteren in Mac OS Uitgebreid (journaled) wordt aanbevolen omdat het extra veerkracht kan geven als het apparaat wordt verwijderd of uitgeschakeld tijdens gebruik.
    FAT16
    FAT32

Opmerking: gecodeerde volumes en de structuren ExFAT en NTFS worden niet ondersteund.

USB-schijven formatteren voor een AirPort-basisstation

Als u een USB-schijf wilt formatteren voor HFS-plus of Fat 16/32, sluit u deze rechtstreeks aan op een computer en gebruikt u het eigen formatteringsprogramma van de computer (bij OS X is dit Schijfhulpprogramma). Wanneer het formatteren is voltooid, is de schijf klaar om te worden aangesloten op een AirPort-basisstation.

Externe USB-opslagapparaten worden voor levering mogelijk vooraf geformatteerd als HFS+ of FAT16/32. Voordat u een USB-schijf aansluit op een AirPort-basisstation, wilt u deze mogelijk opnieuw formatteren als HFS-plus als u deze wilt gebruiken met AFP (Apple Filing Protocol) en Bonjour. Zo kan deze eenvoudiger worden geĆÆdentificeerd en gedeeld in het netwerk.

Bijdrager
    GoeieDag
    SunKeeper op 06 maart 2016

Alleen extern gevoedde apparaten werken. Dus harde schijven met een losse adapter.
    De AirPort is geen stroomvoorziening voor externe apparatuur.

Onjuist.
    Ik heb al sinds jaar en dag een externe HD (inmiddels van verschillende merken) aan mijn TC hangen, en deze doet het prima. In gebruik voor 2x TM backup’s Ć©n een grote muziek bieb voor de Sonos, dus hij wordt ook stevig gebruikt. Probleemloos.
    (Neem aan dat er geen verschil is in deze tussen een APExt en TC.)

Bijdrager
    maikelapple

Hoi allen

Ik heb vanwege een paar fouten in programma’s mijn mac mini hersteld en een el capitan schoon her geinstaleerd.
    Hierna heb ik mijn samsung hardisk geback-upt door alles te kopieren naar de mac.
    Vervolgens heb ik deze schijf geformateerd in os x uitgebreid zoals gezecht hier.
    Alle bestanden weer terug gekopieerd

En nu komt het:

Hij ziet de schijf wel in finder maar me bestanden niet.

En mijn airport config programma blijft maar zeuren om een wachtwoord om in me AE te kunnen komen. Welke niet is ingesteld en welke via de i phone gewoon bereikbaar is zonder wachtwoord.

Help

Mvg maikel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.