7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    rogerpaolo

[Opgelost] USB schijf wordt niet herkend

Er is iets vreemds aan de hand met een externe USB schijf. Deze wordt op mijn Retina MBP niet herkend. De schijf gaat wel draaien maar komt niet op in Finder, ook niet in Disk Utility. De schijf wordt wel herkend door mijn oude (non retina) MBP. Andere USB schijven en sticks worden wel herkend door mijn Retina MBP. Wie weet raad?

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: [Topic opgelost]

Moderator
    Night

Even aan de oude MBP hangen en in schijfbeheer ‘Repair disk’ doen. Helpt dat? Anders even proberen met DiskWarrior.

Ook kabels en poorten gechecked op evt. breuk en/of stof/vuil in de connectoren?

Bijdrager
    rogerpaolo

ik heb m aan mn oude MBP gehangen en repair gedaan. Hij vindt dan wel wat dingen die hij corrigeert. Maar weer aan mn nieuwe gehangen en die ziet m nog steeds niet…. gek he…

Bijdrager
    rogerpaolo

jeuj.. eerst een SMC reset gedaan, dat deed niets, toen een EEPROM reset, en nu ziet ie de schijf weer…. beats me waarom, maar het werkt.

Bijdrager
    GoeieDag

Wel handig te vermelden hoe die schijf is geformatteerd.

Bijdrager
    rogerpaolo

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 januari 2018 om 17:06</p>
    Wel handig te vermelden hoe die schijf is geformatteerd.

ok, is dat handig. de ene helft is AFP, de andere FAT, want die kan ik dan ook met een Windows PC gebruiken. Beiden kwamen niet op, nu allebei.

Moderator
    Night

AFP (Apple Filing Protocol) ????
    Je bedoeld waarschijnlijk APFS …

Je weet dat het ExFat format zowel door Windows als door MacOS wordt ondersteund (zowel lezen als schrijven) én geen 2/4 GB bestandsgrootte-restricties heeft?

In ieder geval blij voor je dat alles weer naar behoren werkt. :-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.