5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sumar

USB schijf aan Airport Extreme traag

Ik heb een externe 120 GB schijf aan mijn Airport Extreme hangen (Mac geformatteerd). Als ik daar draadloos heen kopieer gaat dat traag (3 uur voor 5 Gb ).

Deze schijf (met zelfde USB kabel) aan een iMac hangen en dan een kopie maken is minuten werk (logisch). Hetzelfde bestand naar een andere Mac op het netwerk is een uur bezig.

Draadloos is bij mij N op 5 Ghz, bedraad loopt het naar een G3 (dus 100 Mb).

Enig idee wat de oorzaak kan zijn ?

Bijdrager
    Pieterr

Dat is minder dan 0.5MB/s. Dat is inderdaad wel erg langzaam. Normaal is 3MB/s voor G, en zo rond de 8MB/s voor N.
    Is het altijd zo langzaam geweest, of is het pas recentelijk?
    Heb je alle 4 de modes al eens geprobeerd op de AirPort Extreme? Ik bedoel deze 4:

Choosing the Radio Mode

Choose β€œ802.11n (802.11b/g compatible)” from the Radio Mode pop-up menu if computers with 802.11n, 802.11g, or 802.11b wireless cards will join the network. Each client computer will connect to the network and transmit network traffic at the highest possible speed.
    Choose β€œ802.11n only (2.4 GHz)” if only computers with 802.11n compatible wireless cards will join the network in the 2.4 GHz frequency range.
    Choose β€œ802.11n (802.11a compatible)” if computers with 802.11n and 802.11a wireless cards will join the network in the 5 GHz frequency range. Computers with 802.11g or 802.11b wireless cards will not be able to join this network.
    Choose β€œ802.11n only (5 GHz)” if computers with 802.11n wireless cards will join the network. The transmission rate of the network will be at 802.11n speed. Computers with 802.11g, 802.11b, and 802.11a wireless cards will not be able to join this network.

Note: If you don’t want to use an 802.11n radio mode, hold down the Option key and chose a radio mode that doesn’t include 802.11n.

Bijdrager
    Sumar

Geen idee, het is voor de eerste keer dat ik dit probeer. Reset en zo haalt niks uit. Heb juist speciaal voor N 5Gz gekozen om geen last van stoorzenders (=buren) te hebben.

Het verschil tussen het versturen naar een mac en naar de schijf aan de extreme is dermate groot dat ik denk dat de extreme de externe schijf niet lust of iets dergeijks

Bijdrager
    Oppie

Zou toch eens even ‘pielen’ met de 2,4 GHz range…

Bijdrager
    blikkieb

Ik heb hier ook zo’n probleempje alleen niet zo erg als de TS).

Met verbinding met de TC (in N) max 3 mb/s als ik data van de MBP door stuur.

Zou toch veel sneller moeten kunnen?

Qua positie zit de TC ook wel goed. Hoog in de bijkeuken (1 muur er tussen, 10 meter afst) zonder electronische apperatuur er om heen.

Ik zou het wel eens wat sneller willen…..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.