5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    nikiki

usb printer print niet via netwerk

Hoi!

Graag zou ik voor het volgende probleem een oplossing willen vinden. We hebben hier 1 imac staan en 1 macbook, beide zeer recent aangeschaft.
    Op de imac is een printer via de usbpoort aangesloten. Op mijn macbook zie ik via het draadloze netwerk dat de printer er is, kan ik ook printen, maar komt er geen daadwerkelijke print uit de printer. De afbeelding van de printer in het dock is ook opeens foetsie.

Op imac is de printer via afdrukken & faxen gedeeld, op “delen” zijn printerdeling en windowsdeling aangevinkt. Dit delen heb ik ook bij de macbook gedaan.

Zie ik nog wat over het hoofd?
    Ik hoor het heel graag! Alvast heel erg bedankt,
    Groeten,
    Niki

Bijdrager
    thijsvanzwam

bij mij loste ik dit probleem op door op alle computers de orginele software van de fabrikant te installeren.

ik kan nu vanaf alle computers printen op de printer die via de usb op de iMac is aangesloten.

het kan trouwens ook nog zijn dat je firewall in de weg zit, zet die voor de printer even uit.
    dit doe je door bij systeemvoorkeuren / delen / firewall de instellingen van de printerdeling aan te passen.

Bijdrager
    nikiki

Hoi Thijs,

Dank voor je snelle reactie. Over de originele software van de fabrikant: welke software bedoel je daar precies mee? De software die ik bij de printer kreeg?

Groeten,
    Niki

Bijdrager
    formulefan

ja.

Bijdrager
    thijsvanzwam

inderdaad, of nog beter, kijk even op de site van de fabrikant, misschien staat daar nog nieuwere software dan die van de bijgeleverde cd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.