11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Machiavelli

USB printer altijd Mac compatible

Vraag die vast al vele malen gesteld is maar kon niets korts en duidelijke vinden (zoekfunctie werkt nog niet ):oops:

Ik wil een printer (of all in one) aanschaffen maar kan ik elke printer met USB aansluiting voor de Mac gebruiken?

Bijdrager
    passenger

Nee. Altijd checken of het wel werkt. Het antwoord is namelijk: meestal.

Bijdrager
    Zora la rousse

En sommige printers verdenk ik ervan een paralle poort printer te zijn met een ingebouwde USB adapter. Mijn Epson reageert helemaal niet als een USB device, ondersteund OS X bar slecht en is niet hot-plugable (wat USB wel moet zijn). Bovendien vallen onder OS X functie’s weg, die ik onder Classic wel heb.

Bijdrager
    Machiavelli

en als ik nou een tweedehandsje wil kopen zijn er dan merken die zeker goed zijn?

Bijdrager
    ScubaMac

ik ben zelf erg tevreden met de gimp/hpijs/gostscript printerdrivers dfie zijn er voor heel veel printers (hpijs zou voor alle hp printers moeten zijn, lijkt mij)

wel heb ik nog wel eens dat de printer niet meer herkent wordt door de usb verbinding. even het stekkertje uit de hub en dan weer terug, verhelpt dit probleem. maar irritant is het wel…

Bijdrager
    KP

ik heb goeie ervaringen met epson’s vooral de bekende modellen…de 830u en 1270 doen het bijde uitstekend, (plug en play) terwijl ik bij een hp deskjet 3600 veel moeite moest doen.

de meeste nieuwe printers doen het wel:) maar ga voor een bekent model

Bijdrager
    tricksel

Ga inderdaad voor printers van de laatste paar jaar, van vooral HP, Epson, en als je voor laserprinters gaat, ook Brother.

Echter, als je voor een inkjet-printertje gaat, kun je mijns inziens het beste een nieuwe kopen. Kost geen drol meer, en je hebt verdomd goede kwaliteit. Daarnaast weet je zeker dat je garantie hebt, dit i.t.t. tweedehands.

Bijdrager
    Sad

Canon is ook goed, Epson vertrouw ik nooit.

Bijdrager
    chm

Altijd contolleren op de site van het desbetreffend merk of er drivers voorhande zijn voor die printer!
    Dan zal dat wel werken! 8)

Bijdrager
    bruno
    ”MichielKarssen”

Ik wil een printer (of all in one) aanschaffen maar kan ik elke printer met USB aansluiting voor de Mac gebruiken?

Je kunt ze zowiezo aansluiten, en er zijn bijna altijd wel drivers of andere software voor die het apparaat kunnen aansturen, maar ik zou het altijd van te voren uitzoeken voordat je iets nieuws gaat aanschaffen. Maar als je veel te printen hebt zou ik voor een laser gaan. Je betaald tegenwoordig veel te veel voor die paar druppeltjes inkt..,.,.

Bijdrager
    MacTommy

Maar is er niet ergens in OS X een lijstje met dingen waar drivers voor zijn?!?
    Ik bedoel, al die drivers staan op je computer, dus je zou zeggen, dan moet je daar ergens een lijstje voor hebben.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.