11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    vhhbeheer

USB printen via Tome Capsule

Na installatie van TC wordt mijn HP 7690 niet meer herkend. Ik wil graag een nieuwe printer komen waar ook een fax in zit. Ik weet dat scannen via TC niet gaat, heb nog een direct aangesloten scanner.
    Iemand een advies welke (foto)printer/fax met TC werkt? De fax wordt trouwens alleen handmatig bediend en niet via Mac.
    Dank voor de hulp!

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je jouw printer wel opnieuw geinstalleerd onder Mac OS? Als je de printer verhuist van Mac naar Time Capsule, dan moet je Mac’m nu aan gaan spreken als een netwerkprinter. Ik zou zeggen: voeg een nieuwe printer toe en kijk dan even in het lijstje met gedetecteerde Bonjour printers.

Bijdrager
    Pieterr

Als je een nieuwe printer gaat kopen, zou je kunnen overwegen om een netwerk printer te kopen ipv een USB printer.
    Netwerk printers van HP met fax zijn bijvoorbeeld:
    HP LaserJet M1522nf Multifunction Printer (CB534A)
    HP Photosmart C7200 all-in-one (als je foto’s wilt printen)
    Deze printers kun je aansluiten op een van de ethernetpoorten van de Time Capsule.

Bijdrager
    vhhbeheer

helaas herkent de TC de printer niet en als im ethernet wil doen moet ik waarschijnlijk mijn gehele netwerk (3 x mac en 1 x PC) opnieuw en zonder ervaring gaan instellen.

Helaas……

Bijdrager
    Pieterr

Hoe printte je op deze printer voordat je de Time Capsule had?
    Kun je de printer niet aan één van de Macs (ipv aan de TC) aansluiten en dan delen voor de andere computers in je netwerk?

Bijdrager
    vhhbeheer

Ik heb men nu USB in een airport base staan, werkt prima, wil dit graag zo houden. Anders moet 1 Mac altijd aan blijven staan.

Bijdrager
    Pieterr

Je bedoelt dat je een oude AirPort Base Station vervangen hebt door een Time Capsule?
    En na ompluggen van de USB printer (AirPort –> TC) print ie opeens niet meer?

Bijdrager
    vhhbeheer

ja en uiteraard na installatie van de TC die de printer niet meer vindt.

Dank voor je hulp uiteraard

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    vhhbeheer

yep

Bijdrager
    Pieterr

Kijk anders nog even voor tips in deze postings. Bv hier.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.