11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim95

USB Poorten van bedraad toetsenbord

Ik heb sinds kort een bedraad toetsenbord omdat ik toch graag een numeriek gedeelte er bij wilden. In dit toetsenbord zitten 2 USB poorten maar ik vraag me af wat ze voor nut hebben. Als ik er een USB Stick in steek krijg ik gelijk de melding op mijn Mac dat er te weinig stroom is om het apparaat te laten werken?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt zaken aansluiten die weinig stroom nodig hebben.

Een muis.
    Een printer.
    Een scanner met eigen stroomvoorziening.
    Of een video-converter (die gebruik ik bijvoorbeeld)
    etc.

En afhankelijk van de soort, wil een geheugenstick ook echt wel eens lukken.
    We hebben er hier twee liggen die prima in een toetsenbord werken namelijk.

Bijdrager
    Tim95

Mmh, zelfs de printen geeft aan dat er te weinig stroom is, en mijn USB stick heeft ook geen poespas zoals lampjes e.d. heb er al verschillende geprobeerd.

Ik denk dat er dan iets mis is met het toetsenbord aan mijn mac zal het wel niet liggen aangezien ik alle USB poorten al heb uitgeprobeerd.

Bijdrager
    KarelWillem

Hier aan een iMac Intel 20″ doet er toch een heleboel spul het standaard in het toetsenbord.

Zelfs een 2.5″ harddisk zonder eigen voeding trekt hij.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier ook geen probleem hoor met een USB stick (met lampje!) in het toetsenbord.

Kijk eens even via “systeemprofiel” (klik op ‘meer info’ in het “over deze Mac” venster) wat er staat bij de USB hub van het toetsenbord. Bij mij staat er:
    Beschikbare stroom: 100mA
    Vereiste stroom: 20 mA.

Bijdrager
    Tim95

Dit staat er onder systeemprofiel, als ik de USB er bij steek staat er:

Beschikbare stroom (mA): 100
    Gewenste stroom (mA): 200

Als ik de USB Reciever eruit haal die er in zit krijg ik geen melding meer maar hij komt niet in Finder te staan terwijl hij dat wel doet als ik hem direct in de Mac steek (Ook met anderen USB’s)

/E
    Hij geeft de melding wel weer ook staat er nog steeds bij systeemprofiel:

Beschikbare stroom (mA): 100
    Gewenste stroom (mA): 200

Terwijl de USB Reciever er nu uit is…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wacht even!
    Die Logitech Receiver is niet het zelfde als een USB flashdrive!
    Met die Receiver kun je meerdere draadloze apparaten aansluiten. Maar je toetsenbord heeft daar te weinig spanning voor. Als je hier een normale USB stick in stopt zou het moeten werken.

Bij mij geeft die stick dan ook iets heel anders aan:
    Beschikbare stroom (mA): 500
    Vereiste stroom (mA): 200
    i.p.v. 100 en 98 wat dus veel te krap is.

De andere mA getallen van de hub en het toetsenbord zijn hier het zelfde.

Bijdrager
    Tim95

Zoals onderin de edit staat als de reciever er uit is zit ik nog met het probleem en exact dezelfde getallen, zelfs na een reboot.

Bij mij kan er uberhoud geen 500 op de poorten staan aangezien het toetsenbord zelf maar 500 krijgt als ik het goed zie.

Maar als ik reken dan zou ik heel wat over hebben wat hij dus niet kan gebruiken (limiet op de USB poorten?) .

Bijdrager
    SunKeeper

Welke Mac heb je precies, en hoe oud?

Ik kan zelfs mijn iPhone en Tomtom er aan opladen, zonder meldingen. Ik heb zo’n melding ├╝berhaupt nooit gezien.

Bijdrager
    Tim95

iMac Mid 2010 21.5″

Ik zat me net te bedenken, ik heb een USB verleng stuk er tussen zitten misschien is dat het probleem, moet helaas snel gaan maar ik zal het straks eens proberen en laten weten of het werkte.

Geblokkeerd
    Anoniem

Sinds de laatste update naar OS X 10.8.5 heb ik dit probleem ook met een standaard USB stick (San Disk Facet Cruzer 8 GB). Kon hem altijd in de toetsenbord-hub kwijt en nu beweerd hij dat er niet genoeg stroom beschikbaar is. De USB-poort aan de achterzijde biedt soelaas, maar is natuurlijk niet de bedoeling.

Hebben jullie ook ervaring hiermee? En is het mogelijk om bijvoorbeeld de stroomtoevoer vanuit het toetsenbord te verhogen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.